A GVH egy beérkezett panasz alapján indított eljárást az ÁAK ellen 2006. június 12-én. Az eljárást azért indították, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-ben való megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése kell ehhez, holott az ún. „pre-paid„ ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.
A versenyfelügyeleti eljárás célja annak megállapítása – áll a GVH közleményében –, hogy az ÁAK a fenti magatartással a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított-e.
A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága – így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja – tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján megállapításra került, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a T-Mobile és a Pannon is részt vett, így a versenytörvény alapján ezen vállalkozások is bevonásra kerültek a versenyfelügyeleti eljárásba.
(napi.hu)
Durva adatok láttak napvilágot az ukrán menedékkérőkről
