A Fidesz szerint nem független a BKV szabálytalanságainak felderítésével megbízott egyetemi szakértő. Szálka Miklós, a Fidesz–MKDF-frakció képviselője és a BKV felügyelőbizottságának tagja szerint ennek az az oka, hogy a szakértő korábban már dolgozott a BKV-nak, és a vizsgálat költségeit is a közlekedési vállalat állja. Az ellenzéki politikus ellenvetésül hozta még fel, hogy túl rövid a vizsgálatra szánt idő, és kifogásolta azt is, hogy a felügyelőbizottság koalíciós többsége egy olyan szerződést hagyott jóvá az ügyben, amely nem tartalmazza a szakértő megbízási díját. Emellett a megbízás nem terjed ki a főváros vezetőinek felelősségére – tette hozzá.
A Fidesz ezért egy valóban független szakértő megbízását kéri a BKV-nál történt szabálytalanságok kivizsgálására.
Székely Péter, a BKV felügyelőbizottságának SZDSZ által delegált elnöke közölte: nem a BKV javaslatára kérték fel a szakembert, a testületi ülésen pedig nem is volt más javaslat. Székely természetesnek tartja, hogy a BKV fizeti a szakértőt, mivel a társaság rendelte meg a vizsgálatot, és szerinte elfogulatlanul jár majd el, annak ellenére, hogy korábban dolgozott a közlekedési cégnek.
Tíz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik a 4-es, 6-os villamos egy szakaszon
Péntek dél óta csak lépésben haladnak a villamosok a nagykörúton a Wesselényi utca és Jászai Mari tér között. A döntést a Budapesti Közlekedési Vállalat hozta, mivel a kereszttartó sodronyok nem bírják a korábbinál háromszor súlyosabb, az új Combino villamosok miatt felszerelt vezetékeket – állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Vitézy Dávid elmondta: a sodronyok gyengeségéhez hozzájárul a hőség is, így a vezetékek belógnak, és előfordulhat, hogy a villamosok leszakítják azokat.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a közlekedés leghamarabb jövő héten szerdán állhat helyre. A villamosokat viszont a nyári szabadságolások és a korlátozott gépjárműpark miatt nem tudják pótlóbuszokkal helyettesíteni.
A BKV online jelentést ad a munka menetéről
A 4-es, 6-os villamos vonalán az elmúlt hetekben tucatnyi alkalommal volt üzemzavar, jelenleg is csak rövidített útvonalon közlekednek a villamosok. A BKV mától napi jelentést ad honlapján a Combino villamosokkal, a múlt szombaton kidőlt tartóoszlopokkal és a teljes infrastruktúrával kapcsolatos munkák menetéről és aktuális állásáról.
Bár Demszky Gábor főpolgármester ígéretett tett arra, hogy az úszó-Eb idejére a 4-es, 6-os vonalán ismét járni fognak a villamosok, a BKV tegnapi közleménye szerint a munkák több napig elhúzódnak. Hogy a kereszttartó huzalok cseréje a Jászai Mari tér és az Oktogon között minél előbb megvalósuljon, az említett villamosvonalon ideiglenes forgalmi rend lépett életbe. Napközben a Jászai Mari térig lehet villamoson utazni, este fél kilenctől reggel ötig azonban csak az Oktogonig jár a 4-es, 6-os. Ebben az idősávban az Oktogon és a Moszkva tér között villamospótló buszok szállítják az utasokat.
Közben a fővárosi ellenzék több irányból is a főpolgármestert ostorozza, tegnap az MDF-frakció a beruházás hibáiért Demszky Gábor politikai felelősségét firtatta. Az ellenzéki politikusok tudni vélik: a BKV szakértői felhívták a figyelmet arra, hogy nem tudják ilyen rövid határidő alatt a műszaki felméréseket elvégezni, politikai nyomásra mégis vállalni kellett a munkát és annak összes következményét.
Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján közölte, hogy a villamoscsere és a kidőlt oszlopok ügyében, a mulasztások mértékének és felelősök kilétének megállapítására vizsgálatot rendelnek el.
(Forrás: Népszabadság, origo.hu, Info Rádió, MNO)
Arne Slot kemény kritikát kapott a Liverpool korábbi edzőjétől, Kerkez Milos is szóba került
