Kedden sem indul a körúti villamos: rendőrségen az ügy

A hét végi üzemzavar miatt még több napon keresztül nem járnak a körúti villamosok, mivel a Margit hídon az összes közműoszlopot meg kell erősíteni. A történtek miatt a fővárosi ellenzék büntetőfeljelentést is tett, ismeretlen tettes ellen, a közúti forgalom gondatlan veszélyeztetésének gyanújával.

MNO
2006. 07. 17. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi Fidesz feljelent

A fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció a körúti villamosok vonalán tapasztalt sorozatos üzemzavarok személyi felelősének megtalálására szólította fel a főváros vezetését, Demszky Gábor azonban semmit sem tett. Nem hallgatott az ellenzékre, nem hallgatott a józan ész szavára, és nem rendelt el az első intő jelek nyomán azonnali vizsgálatot – áll a Fidesz által kiadott közleményben.

A szombati baleset, melyben ledőlt a Margit híd két vezetéktartó oszlopa, akár emberéleteket is veszélyeztethetett volna. Látva Demszky Gábor érdektelenségét és cselekvésképtelenségét, a nagyobb baj megelőzése, valamint a budapestiek védelme érdekében a Fidesz fővárosi frakciója büntetőfeljelentést tesz ismeretlen tettes ellen közúti forgalom gondatlan veszélyeztetése gyanúja miatt – áll a közleményben.

Kedden sem indukl el a villamos

A hét végi üzemzavar miatt még több napon keresztül nem járnak a körúti villamosok, mivel a Margit hídon az összes közműoszlopot meg kell erősíteni – jelenti a HavariaPress.

Mint emlékezetes, szombat hajnalban a hídon kidőlt egy vezetéktartó oszlop, emiatt a BKV kénytelen volt leállítani a villamosközlekedést a Moszkva tér és a Nyugati pályaudvar között. Eredetileg azt ígérték, hogy a helyreállítás keddre befejeződhet, ám a nagykörúti vezetékhálózatot tervező vállalat mai állásfoglalása szerint a villamosforgalom biztonságos újraindításhoz nem elég csak a megsérült kandelábereket kicserélni, hanem az összes közműoszlopot meg kell erősíteni. Emiatt viszont a körúti villamosok várhatóan még több napig csak a Jászai Mari térig közlekednek, a Nyugati tér és a Moszkva tér közt pedig pótlóbuszok viszik az utasokat.

A BKV nem tehet róla

A villamosforgalom biztonságos újraindításhoz a Margit hídon szükséges az összes közműoszlop megerősítése, ezért a 4-es, 6-os villamosok várhatóan még több napig nem közlekednek a Jászai Mari tér és a Moszkva tér között – tájékoztatta a BKV Zrt. hétfőn a távirati irodát.

„A nagykörúti felsővezeték-hálózatot tervező FŐMTERV mai állásfoglalása szerint a villamosforgalom biztonságos újraindításhoz a Margit hídon nem elégséges a megsérült kandeláberek cseréje, hanem az összes közműoszlop megerősítése szükséges”

A közlés szerint a körúti villamosok várhatóan még több napig csak a Jászai Mari térig közlekednek. A Nyugati tér és a Moszkva tér között pedig villamospótló autóbuszok viszik az utasokat.

A BKV Zrt., „mint a szombat hajnali sajnálatos esemény szenvedő alanya a nagykörúti villamosforgalom mielőbbi helyreállításában érdekelt”

Tarlós István szerint nem biztos, hogy Aba Botondot meg kell tartni

A Fidesz és szövetségeseinek főpolgármester-jelöltje az InfoRádióban kijelentette: a BKV elkezdte tudományos alapon elmagyarázni, miért a fejlődés szükségszerű velejárója, hogy ráz a trolibusz, kigyulladnak az autóbuszok, és leszakadnak a villamos-felsővezetékek.

„A Margit-hídi oszlopok kidőlése azt mutatja, hogy a városházán nem koncepciók, hanem akciók vannak. Az a cél, hogy a hosszú villamosok szeptemberre közlekedjenek, ugyanakkor még a régieknek is menniük kell, a műszaki feltételek viszont nem kedvezőek mindkettő számára” – tette hozzá Tarlós István.

Akkor kellett volna csak elindítani az új villamosokat, amikor a régieknek már nem kell járniuk – vélekedett a politikus.
A III. kerületi polgármester a BKV vezetőjéről, Aba Botondról azt mondta: nagyon nehéz megvédeni egy olyan vezetőt, aki hosszú ideje irányít ilyen „eredményeket” elérő vállalatot.

„A BKV fővároshoz való kötődése túl erős ahhoz, hogy ki lehessen mondani: Aba Botondot ki kell rúgni. Nem biztos, hogy Aba Botondot kell kirúgni, de nem biztos, hogy meg kell tartani” – jelentette ki a politikus.

Tarlós István leszögezte: a BKV szervezetét viszont biztosan át kell alakítani.

A VEKE már 17 üzemzavart számolt

A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szerint ez volt a 17. üzemzavar – áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás – azóta, hogy másfél hónapja a BKV felújította a nagykörúti villamospálya teljes vonalát. Az elsősorban a Combino villamosok beállítása miatt szükségessé vált nagykörúti munkálatok összesen 3,5 milliárd forintba kerültek.

(MTI, origo, inforadio.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.