A balesetet okozó Mercedes valószínűleg 90–95, a szocialista politikus szolgálati autója pedig körülbelül 110 kilométeres sebességgel közlekedett, sem Toller László, sem sofőrje a baleset bekövetkeztekor nem használta a biztonsági övet, légzsákjaik azonban kinyíltak.
A balesetet okozó személyautó a záróvonal kezdete előtt 100–120 méterrel, a bukkanótól mintegy 150–200 méterre kezdte meg az előzést, a szemből érkező autót 40–60 méteres távolságból észlelte, de az előzés biztonságos befejezéséhez legalább 360–390 méteres belátható útszakaszra lett volna szükség.
A Mercedes sofőrje annak ellenére nem szakította meg az előzést, s nem húzódott vissza sávjába, hogy a 70 kilométeres sebességgel haladó teherautó vezetője jobbra húzódva helyet biztosított számára.
(MTV)
Járatritkítás lett az éjszakai metróból
