A gyártó 2004 óta fejleszti az A350-est, s eddig 10 megrendelést kapott rá. Az egyik leghatalmasabb vevő, az International Lease Finance Corp. vezére, Steven Udvar-Hazy azonban rámutatott, hogy az utasszállító tervezése nem kellőképpen átgondolt. Az üzletember szerint a típusnak az eredeti állapotában mindössze 25 százalékos piaci részesedés megszerzésére van esélye a rivális Boeing 787-es modelljével szemben – közli a Reuters.
Az ILFC után egy másik jelentős ügyfél, a Singapore Airlines is elállt a vételtől, s Airbusok helyett 40 darab Boeing 787-est rendelt. Minderre reagálva az európai gyártó bejelentette, hogy újra a tervezőasztalhoz ül, s jelentősen megváltoztatja, szinte teljesen újraalkotja a típust. Sajtóértesülések szerint a fejlesztés mintegy 8 milliárd euróba is kerülhet.
(Menedzsment Fórum)
Az európai vezetők most épp tűzszünetet követelnek
