Villamosbotrány: 90 százalékig elkorhadt oszlopok a hídon

A Margit hídon kívül máshol is cserélni kell a nagykörúti villamos felsővezetékét tartó oszlopokat, és ellenőrizni kell a házak falába erősített tartókampókat is – derült ki a BKV felügyelő bizottságának ülésén. A villamosok a javítás végéig, várhatóan még egy hétig nem közlekedhetnek.

MNO
2006. 07. 18. 13:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagykörúti villamospálya felújítása során több hibát követett el a tervező, a kivitelező és a beruházó BKV is – összegezte az ülésen elhangzottakat az InfoRádiónak a BKV felügyelő bizottságának ellenzéki tagja. Szálka Miklós közölte: bebizonyosodott, hogy korábban azért törtek sorra a villamosok áramszedői, mert az új felsővezeték háromszor nehezebb volt, mint a korábbi, és így alacsonyabbra került, és a nagyobb súly miatt dőltek ki a Margit hídi tartóoszlopok is.

A balesetet meg lehetett volna előzni, ám hiába írták elő a kivitelező vállalatnak az ellenőrzést, az nem tudta bizonyítani, hogy elvégezte. Szálka Miklós szerint feltehetően nem is volt ellenőrzés. A vizsgálat szerint a járda felszínétől számított fél méteres magasságban az oszlopok falvastagságának 90 százaléka korrodálódott. Az oszlopokat nem cserélik, hanem tartóhüvelyt húznak rájuk, amelyeket a járda alatti vasbeton lemezekhez erősítenek. Várhatóan július 25-én, az úszó Európa-bajnokság kezdetére járnak majd újra a villamosok a Margit hídon.

Szálka Miklós elmondta azt is, hogy nemcsak a Margit hídon van gond a tartóoszlopokkal, az Irinyi utcában is műszaki beavatkozásra van szükség. A villamosvonal többi részen a házak falába erősített sodronytartó kampókat kell ellenőrizni, hogy kibírják-e a nagyobb terhelést. A testület döntése értelmében független szakértőként a Műszaki Egyetemet bízzák meg, hogy vizsgálja ki a beruházás előkészítését és kivitelezését. Személyi felelősöket a vizsgálat után neveznek meg. Szálka Miklós hozzátette: az ülésen elhangzott az is, hogy feltehetően a városvezetés nyomást gyakorolt a BKV-ra a gyors, szervezetlen és előkészítetlen munka elvégzése érdekében.

Forrás: Info Rádió

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.