Albert János, a beszerzést lebonyolító, ÁPV-tulajdonban lévő Autóbusz Invest Kft. ügyvezetőjének tájékoztatása szerint 115 darab (plusz/mínusz 30 százalék) 12 méteres, és 62 darab (szintén plusz/mínusz 30 százalék) 13,5 méteres autóbusz beszerzésére írták ki a tendert, amelynek eredményét augusztus 3-án hirdették ki. A 12 méteres autóbuszokat, ha a szerződést aláírták, a Kravtex szállíthatja, míg a 13,5 métereseket az Alfa Busz.
Albert hozzátette: a tervezett beszerzési értéknél 15 százalékkal alacsonyabb áron sikerül megvásárolni az autóbuszokat.
A 12 méteres alapjárművek ára darabonként 29,79 millió forint, a hosszabb autóbuszoké 40,5 millió forint.
A beszerzéseket a Volán-társaságoknál tavaly végrehajtott alaptőkeemelésből származó friss tőkéből finanszírozzák. A tavaly szeptemberi kormányhatározat 9 milliárd forintot biztosított 23 Volán társaságnak járműbeszerzésre. A most lezárult két tender mellett folyik egy harmadik pályázat elbírálása is, amely csuklós autóbuszok szállítására szól.
A 12 méteres autóbuszok tenderkiírását kilencen, a 13,5 méteres járművek pályázati dokumentációját pedig négyen vásárolták meg. A csuklós autóbuszok tenderdokumentációját hat cég vette meg.
Kiáltás
Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. szakszervezeti titkára közölte: a 13,5 méteres buszokra tett két ajánlat közül az egyik az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-é volt. A közlemény szerint tender-vesztesként „megpecsételődni látszik az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-ben dolgozó 255 fő sorsa, mivel a cég a továbbiakban nem tud majd munkát biztosítani részükre az elkövetkező hónapokban„. Hozzátette: „Annak ellenére nyerte meg a tendert az Alfa Busz Kft. hogy a karbantartási ciklusrendszerben vállalt 75 ezer kilométer, illetve az 1 kilométerre jutó 1,25 forint karbantartási költség irreálisan alacsony érték”.
Vass József egyébként közleményt is eljuttatott az OS-hez „Kiáltás a közbeszerzés tisztaságáért!” címmel, amelyben kijelenti: az a tény, hogy a nyertes Alfa Bus Kft. 2005 évben összesen 55 db autóbuszt gyártott, és az az ajánlattevő, aki egy 2006 júniusában kiírt tenderben öt hónapra előszállítást vállal (42 db vagy 62 db autóbusz projekt-nél) az már biztos tudta,hogy ő kapja meg a megbízást.
Vass szerint ők is beszállnak abba az össznépi játékba, amelyben a vesztes azonnal megtámadja a közbeszerzés eredményét, de ennek az az oka, hogy „a döntéshozási mechanizmusok és döntéshozókkal szembeni bizalom megrendült”.
(napi.hu, MNTI, OS)
A többség elítéli Magyar Pétert és a visszavonulását akarja