A villamosok után a 4-es metró rendszerét is a Siemens építi

Újabb fővárosi nagyberuházásban kapott szerepet a körúti Combino villamosokat is szállító Siemens, ugyanis Siemens M4 Budapest Konzorcium nyerte a 4-es metró első szakaszának áramellátására vonatkozó közbeszerzési eljárást. A DBR Metró Igazgatóság vezetője közölte: semmilyen mértékben nem befolyásolta a döntést az, hogy a Siemens által kiépített villamosok energiabetáplálási rendszerében több meghibásodás is jelentkezett .

MNO
2006. 08. 09. 7:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaságcsoport az elfogadott ajánlat szerint nettó 108,85 millió euróért (29,4 milliárd forint) építi majd ki a rendszert. A megbízás magában foglalja az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer kétirányú, 7,4 kilométer hosszú szakasz vágányhálózatán, a járműtelepi szabadtéri vágányokon, illetve 11 kocsiszíni tárolóvágányon az automatikus vonatvezérlés megvalósítását. Emellett a győztesnek 15 szerelvényre automatikus vonatvezérlő berendezést szükséges telepítenie, ki kell alakítani továbbá az állomások felügyeletét ellátó rendszert és egy vonalfelügyeleti irányító központot. A nyertes konzorciumnak mindezen túlmenően gondoskodnia kell a hang- és adattovábbításhoz szükséges megoldásokról, illetve létre kell hoznia a 10 állomás és a járműtelep energiaellátó rendszerét.

A pályázaton indult még az Alstom Transport SA, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. és a Sagem Magyarország alkotta M-Four-U konzorcium. E csoport ráadásul olcsóbb, nettó 107,035 millió eurós ajánlatot tett a beruházások megvalósítására.

A négyes metró első szakaszának költsége nettó 236 milliárd forint, míg a teljes beruházás várhatóan mintegy 300 milliárdba kerül majd. A projektet 79 százalékban az állam finanszírozza, a fennmaradó 21 százalékot a fővárosi költségvetésből biztosítják. A tervek szerint a metróvonal első szakaszán 2009. december végétől már megindulhat a forgalom, míg a második szakasz üzembe állítása 2010-re várható.

A törvény tiltja az áthallást az eljárások között

A döntés már korábban megszületett, hetekkel ezelőtt fel is adták a hirdetményt a közbeszerzési értesítőnek, ami azonban a nyomdai átfutás miatt csak most jelent meg – mondta Gulyás László. A DBR Metró Igazgatóság vezetője szerint bár a francia Alstom és magyar partnerei 1 millió euróval alacsonyabb árajánlatot adtak, összességében még mindig a Siemensé volt a kedvezőbb ajánlat.

– A közbeszerzési eljárások zárt rendszerben működnek, a törvény is tiltaná az áthallást az eljárások között – közölte. Így a döntésnél nem vették figyelembe, hogy a nagykörúti villamosok szintén a Siemens által kiépített energiabetáplálási rendszerében többször is meghibásodásokat észleltek.

(origo, InfoRádió)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.