A társaságcsoport az elfogadott ajánlat szerint nettó 108,85 millió euróért (29,4 milliárd forint) építi majd ki a rendszert. A megbízás magában foglalja az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer kétirányú, 7,4 kilométer hosszú szakasz vágányhálózatán, a járműtelepi szabadtéri vágányokon, illetve 11 kocsiszíni tárolóvágányon az automatikus vonatvezérlés megvalósítását. Emellett a győztesnek 15 szerelvényre automatikus vonatvezérlő berendezést szükséges telepítenie, ki kell alakítani továbbá az állomások felügyeletét ellátó rendszert és egy vonalfelügyeleti irányító központot. A nyertes konzorciumnak mindezen túlmenően gondoskodnia kell a hang- és adattovábbításhoz szükséges megoldásokról, illetve létre kell hoznia a 10 állomás és a járműtelep energiaellátó rendszerét.
A pályázaton indult még az Alstom Transport SA, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. és a Sagem Magyarország alkotta M-Four-U konzorcium. E csoport ráadásul olcsóbb, nettó 107,035 millió eurós ajánlatot tett a beruházások megvalósítására.
A négyes metró első szakaszának költsége nettó 236 milliárd forint, míg a teljes beruházás várhatóan mintegy 300 milliárdba kerül majd. A projektet 79 százalékban az állam finanszírozza, a fennmaradó 21 százalékot a fővárosi költségvetésből biztosítják. A tervek szerint a metróvonal első szakaszán 2009. december végétől már megindulhat a forgalom, míg a második szakasz üzembe állítása 2010-re várható.
A törvény tiltja az áthallást az eljárások között
A döntés már korábban megszületett, hetekkel ezelőtt fel is adták a hirdetményt a közbeszerzési értesítőnek, ami azonban a nyomdai átfutás miatt csak most jelent meg – mondta Gulyás László. A DBR Metró Igazgatóság vezetője szerint bár a francia Alstom és magyar partnerei 1 millió euróval alacsonyabb árajánlatot adtak, összességében még mindig a Siemensé volt a kedvezőbb ajánlat.
– A közbeszerzési eljárások zárt rendszerben működnek, a törvény is tiltaná az áthallást az eljárások között – közölte. Így a döntésnél nem vették figyelembe, hogy a nagykörúti villamosok szintén a Siemens által kiépített energiabetáplálási rendszerében többször is meghibásodásokat észleltek.
(origo, InfoRádió)
Tiszás kalendáriummal lepte meg Kocsis Máté Kubatov Gábort + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!