Ezzel a pénzzel 190 milliárdra nő a MÁV finanszírozását segítő hitelek nagysága, ezt a társaság 2003 óta halmozta fel. A MÁV hosszú lejáratú hitelállománya ugrásszerűen nőtt az elmúlt pár évben. Mérlegkimutatásuk szerint 2003-ban összesen hetvenmilliárd volt a hitelállomány, 2004 végére ez 130 milliárd forintra duzzadt – ebből 77,5 milliárd forint volt működési hitel, vagyis két év alatt ennyi kellett ahhoz, hogy a vasúttársaság egyáltalán létezni tudjon. Tavaly az állam újabb 58 milliárd forint hitel felvételéhez ét vállalt kezességet, vagyis a teljes hitelállomány megközelítette a kétszázmilliárdot.
A harminc plusz harminc Flirt motorvonat beszerzéséhez 144 milliárd forint hitelt vett fel a MÁV, ez már az idei mérleget rontja. Ennek a hitelnek a fedezete a Stadlerral leszerződött motorvonatpark.
Összességében ez azt jelenti, hogy – csak a nagy tételeket figyelembe véve –, a MÁV adósságállománya 2005-höz képest a duplájára nő: kétszázmilliárd forint helyett négyszázmilliárd forint lesz.
(Magyar Hírlap)
Füstölt egy busz Budapesten, most a 7E utasai fogták menekülőre
