A tonnánként mintegy 36 százalékos átlagár-növekedés miatt a társaság kerozinköltségei az idén az első fél évben megközelítően 5,7 milliárd forinttal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest. Az Air France például már lépett, a társaság a napokban jelentette be, hogy a magas nyersolajárak miatt augusztus 10-től 1 és 7 euró közötti mértékben emeli az üzemanyagpótdíjat.
A Malév, amely két éve vezette be a kerozinpótdíjat, útvonalain differenciált tarifákat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró ez a díj. A magyar légitársaság jelenleg vizsgálja, hogy mely útvonalakon és milyen mértékben szükséges a kerozinpótdíj mértékének korrekciója. A kommunikációs igazgató hangsúlyozta: a világpiaci olajárak tartós csökkenése esetén azonnal felülvizsgálják a pótdíj mértékét.
Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta: tavaly a kerozin jelentős drágulása 6,7 milliárd forintos többletkiadást jelentett a Malévnak. Az idei üzleti terv 60 dollár körüli olajárral kalkulál. Ismertetése szerint a légitársaság kerozinszükségletének közel 50 százalékára kötöttek fedezeti ügyletet, a kerozinpótdíjból befolyt bevétel pedig csak kevesebb mint felét tette ki tavaly a drágulás miatti költségnövekedésnek. A Brent nyersolaj a legközelebbi határidőre az eddigi csúcsát hétfőn napközben érte el, hordónként 78,64 dolláron, tavalyi rekordja 2005. augusztus 30-án volt, szintén napközben 68,89 dolláron.
(MTI, napi.hu)
Rosszullét végzett egy férfival Cegléd belvárosában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!