Kóka újravizsgáltatja az M7-es tenderét

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter visszaküldte az Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-nek az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasza megépítésére kiírt tender nyertesére tett javaslatát. Egyben felkérte a cég vezetését, hogy független jogi és műszaki szakértő bevonásával vizsgálja meg újra beadott pályázatokat, és ennek megfelelően hozza meg felelős, végleges döntését.

MNO
2006. 08. 09. 13:06
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kóka János az MTI érdeklődésére döntését szerdán azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, valamint felmerült, hogy bizonyos pályázók pótmunkák utólagos megrendelésének reményében kínáltak kedvező árat.A miniszter elmondta: az NA Zrt. bíráló bizottsága a múlt héten 6-ból 4 pályázót – ajánlatuk érvénytelensége miatt – kizárni javasolt a versenyből. Az NA Zrt. igazgatósága ennek alapján a versenyben maradt két pályázó közül az olcsóbb ajánlatot tevő győzelmének kihirdetését javasolta a GKM-nek. Mivel bírálat alatt lévő tenderről van szó, a GKM nem ad információt arról, hogy melyik a négy kizárt, és melyik a javasolt nyertes cég.

A miniszter szerint a korábbi építéseknél alkalmazott eljárással a Nagykanizsa-Balatonkeresztúr közötti 35,5 kilométeres szakasz több mint 25 milliárddal drágábban épülne meg, mint a mostani legolcsóbb ajánlat.

A miniszter szerint a megtakarítás elsősorban a tiszta és fokozott versenyhelyzetnek és az indokolatlanul drága műszaki megoldások megváltoztatásának köszönhető. „Nem szeretném, ha hibáznánk. Korábban több mint 2 milliárdból épült 1 kilométernyi szakasz, most az ajánlatok kilométerenként 1 milliárd közelében vannak. Ez siker. Ragaszkodom ahhoz, hogy végre tényleg le tudjuk szorítani az autópályaépítés költségeit. Az adóforintjainkról van szó, sok tízmilliárdot takaríthatunk meg„ – jelentette ki a gazdasági miniszter.

A közbeszerzési eljárás – az esetleges jogorvoslati procedúrákat leszámítva – akkor záródik le, ha a miniszter utasítja az NA Zrt.-t, hogy hirdesse ki a győztest. Ha még augusztusban kihirdetik a tendergyőztest, akkor nem lesz akadálya annak, hogy már szeptemberben megkezdődjön az építés. A tenderkiírás szerint 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt. Mivel azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság ez év áprilisában, majd júliusban átmenetileg felfüggesztette az eljárást, 2008-ra csúszhat a szakasz forgalomba helyezése.
MTI

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.