Győrfi Pál közleményében azt írja: a létszámcsökkentés 734 dolgozót érint, ugyanakkor az intézkedés végrehajtása az Országos Mentőszolgálat alapfeladatának, mentési, sürgősségi betegellátó funkciójának erősítését, mint elsődleges fontosságú szempontot figyelembe veszi. Győrfi Pál a mentőszolgálatoknak megküldött hírlevelében azt írja: a létszámcsökkentés 734 dolgozót érint. „(...) az intézkedés és annak végrehajtása az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) alapfeladatának, mentési, sürgősségi betegellátó funkciójának erősítését, mint elsődleges fontosságú szempontot veszi figyelembe.”
A hírlevélből kiderül: a létszámcsökkentés végrehajtásának előkészítése megkezdődött, a dolgozói érdekképviseletekkel kapcsolatos egyeztetési kötelezettségeit a szervezet betartja.
Az egészségügyi miniszter 2006. július 28-án az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításról és az azokat megalapozó intézkedésekről szóló kormányhatározat foglaltak előkészítése érdekében – a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényt figyelembe véve – rendelte el az Országos Mentőszolgálat létszámának azonnali hatállyal történő csökkentését.
– A változások hosszú távon egy kisebb, de hatékonyabb, a valóban rászoruló betegeknek magasabb színvonalú sürgősségi ellátást nyújtani képes, emberileg és szakmailag egyaránt alkalmas személyi állománnyal dolgozó állami mentőszolgálat kialakulásának irányába mutatnak – fogalmazott a szóvivő hírlevelében.
Leáll a mentőkocsik húsz százaléka
– Megdöbbenéssel értesültem a megszorító intézkedések, a reformnak nevezett pénzelvonás újabb fejezetéről. A kormány utasítására az Országos Mentőszolgálat azonnal 10 százalékos létszámcsökkentést hajt végre – áll Puskás Tivadar, KDNP-s országgyűlési képviselő közleményében, aki több, mint 25 éve mentőorvos, és ma is szolgálatot teljesít. Hozzáteszi: ez közel 170 darab 12 órában szolgálatot teljesítő mentőgépkocsi megszüntetését jelenti. A cél nyilván az OMSZ jelenlegi pénzügyi hiányának megoldása, egyszersmind a betegszállítás magánosítása.
– De a megfelelő „magánkapacitás” kialakításához is idő kell! Ki fogja addig elszállítani a betegeket? Hol dolgoznak addig a munkanélkülivé vált mentődolgozók? Ismételten felajánlom segítségemet a betegek és dolgozók érdekeit szem előtt tartó megoldás megkereséséhez” – zárul a képviselő nyilatkozata. Az Országos Mentőszolgálat honlapja szerint 2005-ben az országban összesen 830 mentőautó teljesített szolgálatot. A most leállítandó 170 mentőautó a teljes állomány mintegy 20 százalékát jelenti.
Toma Lajos, a Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének (MÖSZ) elnöke szerint nem történt meg az előzetes egyeztetés, amire a Győrfi Pál átal emlegetett hírlevél hivatkozik. Mint mondta, az egyeztetésnek nemcsak az OMSZ-nél kellett volna megtörténnie, hanem az egészségügyi ágazatban is.
Hozzátette: csak a döntést látják, de semmit nem tudnak arról, hogy mögötte milyen hatástanulmányok vannak.
(MTI)
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
