Mivel eddig hat Combinót vásárolt a közlekedési vállalat, ezek közül pedig jelenleg egyiket sem lehet forgalomban állítani, mert az ajtók nem működnek megfelelően a járműveken, így napi 2400 eurót, azaz mintegy 650 ezer forintot kap a Siemenstől.
Dirk Rösler, a Siemens magyarországi projektfelelőse tegnapi tájékoztatóján még kitérő válaszokat adott a kártérítés kapcsán feltett kérdésekre. „Az a szerződésben szerepel, és utána kell nézni”- fogalmazott a Siemens munkatársa. A Népszabadszág úgy tudja, több mint hárommilliárd forintos kártérítési igénnyel élhet a BKV a hibás Combinók miatt a Siemensntől.
Dirk Rösler azt is elmondta, hogy az új járműveket ugyan több ezer kilométeren tesztelték, de „élesben” nem, csak úgy, hogy az utasokat homokzsákokkal helyettesítették. Azt elismerte ugyanakkor, hogy a Budapestre szállított első három Combinóval (ezek hibásodtak meg szombaton, vasárnap és hétfőn) nem futottak próbaköröket a gyártó tesztpályáján.
A Siemens projektfelelőse közölte: az elmúlt napok üzemzavarainak egyike a fékrendszert érintette, a másik két esetben pedig az ajtó hibásodott meg. Reményei szerint holnapután már forgalomba is állhat a szombaton meghibásodott Combino. Csakhogy összesen hat járművet vontak ki a forgalomból. Hogy mikor állhat üzembe valamennyi, arra nem tudott választ adni.
Típushibának minősül, hogy a Combino-ajtók felmondták a szolgálatot, ez a Siemens szerint az elmúlt két hétben összesen harminc esetben fordult elő. Az ajtókat egyébként nem ők, hanem egy osztrák beszállító készíti, akivel felvették a kapcsolatot.
A Siemens válasza
„A BKV vezetői körültekintően tervezték meg a nyári nagykörúti rekonstrukciós munkákat, a Siemens pedig az áramellátó rendszer felújításának fővállalkozójaként maximálisan figyelembe vette a korábban megfogalmazott elvárásokat” – írta a főpolgármesternek címzett válaszlevelében Beke-Martos Gábor, a Siemens Zrt. vezérigazgatója. Mint ismeretes, a főpolgármester hétfőn levélben kérte fel őt, hogy tegyen meg mindent a felsővezetékek rendszerében és a járműben az utóbbi időben keletkezett hibák minél előbbi kijavításáért.
(NOL, inforadio.hu)
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
