Néző László: Persze, a dolog már az elején el lett … rontva. A Combinókat – igaz, egy másik típust – lassan már Európa-szerte a lerobbanás, meghibásodás világbajnokaiként tartják számon, ennek ellenére mégis ragaszkodtak a város hozzáértő vezetői ehhez a gyártóhoz. Az ellenzék hiába ágált, meg sem hallották a figyelmeztető szavakat. Az még hagyján, hogy a fél várost át kellett építeni – újabb milliárdokért –, ám aki egyszer is utazott a szűk utastérbe préselődve egy kánikulai napon e nagyszerű járművön, már-már az ájulás határán (légkondit természetesen nem rendeltek hozzá, igaz, legalább megfelelően nyitható ablakokat sem), az erős nosztalgiával gondol a kiöregedett 4-es, 6-osok barátságos zörgésére. Hirdethetik sokszor tízmillióért a baráti médiában a Combinót, aki teheti, nem szívesen száll fel rá.
De nézzük a jó oldalát! Demszky villamosa talán őt magát is átviszi a holnaputánba. Tizenhat évnyi városrombolás után lehet, a saját főpolgármesteri sírját ásta meg a vágyott villamosokkal. Hogy negyvenmilliárdba került mindez? Jó, egy kicsit nagy ár, de Demszky nélküli Budapestért, lehet, nem fölösleges pénzkidobás.
(Magyar Nemzet, 2006. augusztus 2.)
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
