Villamospótlók a Nagykörúton

Ma és holnap este autóbuszok viszik az utasokat a 4-es és a 6-os villamosok helyett a Moszkva és a Blaha Lujza tér között, ugyanis cserélik a nagykörúti villamospálya vezetékrendszerét. A Siemens tesztelés után átadott egy Combinót, ugyanis mindent rendben talált a villamosban. A BKV azonban egyelőre nem meri üzembe helyezni a szerelvényt, inkább maga is tesztre fogja.

MNO
2006. 08. 07. 14:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismét villamospótlók szállítják az utasokat a Nagykörúton ma és holnap az esti órákban.

A BKV közleményéből kiderül: szeptember 3-ig továbbra is folyamatosan végzi a körúti keresztsodronyok cseréjét, a felsővezeték rendszerének beszabályozását. Bár a munkák zöme éjszaka folyik, érinti a villamosközlekedést is: e héten hétfőn és kedden este fél kilenctől üzemzárásig buszok járnak a 4-es és 6-os villamosok helyett a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között. A Blaha Lujza tértől délre eső szakaszon a villamos menetrendszerűen közlekedik.

Nem áll azonnal forgalomba az első megjavított Combino

Az első megjavított Combino villamosnál nem jelentkeztek a jelzett hibák – tájékoztatta az MTI-t a gyártó cég, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója hétfőn. A BKV Zrt. viszont azt közölte: a forgalomba állításról csak később döntenek.

Az 54 méter hosszú „hernyóvillamosok„ múlt hét kedd óta nem közlekednek, miután sorozatosan meghibásodtak. Elsősorban az ajtókkal voltak problémák. Ezzel kapcsolatban Dirk Rösler, a Siemens AG közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője múlt heti sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére elismerte: típushibáról van szó. Ezért döntöttek a villamosok visszahívásáról és ellenőrzéséről. A gyártó pénteken tudatta: az első járművet átvizsgálták. A cég péntek éjjel kezdte meg a szerelvény tesztelését, és szombaton, valamint vasárnap is próbajáratokat indított. – Az ajtóműködés hibájának kiküszöbölésére alkalmazott új műszaki megoldás helyességét és megbízhatóságát sorozatosan teszteltük a próbaút folyamán, melynek során nem jelentkeztek újra a jelzett hibák – tartalmazza a Siemens MTI-hez eljuttatott közleménye.

Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója hétfőn
az MTI megkeresésére elmondta: ismét homokzsákokkal tesztelték a szerelvényeket. Ismertetése szerint az ajtó működése a terhelés-eloszlástól függ, ezért volt szükség a homokzsákokra, de a korábbiaktól eltérően más módszerekkel is megvizsgálták az ajtók működését. Hozzátette: az első javított és tesztelt villamos
átadás-átvétele folyamatban van. A Siemens közleménye szerint a gyártó célja az, hogy augusztus második felétől a többi forgalomból visszavont villamos is az utazóközönség rendelkezésére állhasson.

Demszky Gábor főpolgármester múlt hét pénteken azt mondta: a
Combino villamosok alapos, általános felülvizsgálatára van szükség, a típushibák kijavítását követően tesztelni fogják a járműveket, hogy kizárólag üzembiztos villamosok kerülhessenek vissza a forgalomba. A BKV Zrt. MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja: az első átvizsgált és újra tesztelt Combino járművet várhatóan ismételten forgalomképessé minősítik. Annak forgalomba állításának várható dátumáról azonban csak a többi jármű javítási ütemét megismerve fognak dönteni. – A BKV Zrt. abban érdekelt, hogy a villamosok csak úgy álljanak ismét forgalomba, hogy minden tekintetben üzembiztosak legyenek.
Ezért saját próbaüzemű tesztfutást végez a BKV Zrt. – tartalmazza a társaság közleménye.

(uno.hu, Havaria Press, MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.