Késnek az beruházások – Módosítják a sztrádatörvényt

Csúsznak a beruházások a sztrádatörvényben meghatározott átadáshoz képest, ezért hamarosan módosítják a sztrádatörvényt – erősítették meg a Világgazdaság értesülését a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál. Később adják át például az M7-es, M6-os egyik szakaszát, de az M8-as dunaújvárosi Duna-hídjának elkészülte is eltolódik.

MNO
2006. 09. 01. 9:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárca kommunikációs főosztálya azt a tájékoztatást adta, hogy a jogszabály aktualizálása mindenképpen időszerűvé vált, hiszen csak 2007-ig tartalmazza a projekteket, a GKM pedig szeretné egy további, 2010-ig terjedő tervezési időszakra ezt kiterjeszteni.

Részleteket azonban nem árultak el, csupán annyit, hogy az autópálya-törvény módosítására a parlamenti ülésszaktól függően kerülhet sor, a szaktárca szerint reálisan talán december elején, de emlékeztetnek arra, hogy ez már 2003-ban is elég hosszú időt vett igénybe. Mindent megtesznek azért, hogy a törvény szellemében járjanak el, de kivételes esetekben előfordulhat, hogy fizikai lehetetlenség megfelelni – fogalmaztak.

Ez pedig több, most futó projektnél is megtörtént – tudta meg más forrásból a lap –, azaz csúsznak a beruházások a sztrádatörvényben meghatározott átadáshoz képest. Ezek miatt is változtatásra szorul a jogszabály.

Eddig egy szerződést módosítottak – válaszolta a lap kérdésére Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. szóvivője. Az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakasz átadása a köröshegyi völgyhíd áttervezése (ezt statikai problémák tették szükségessé) miatt ez év nyaráról 2007. augusztus 12-re változott. Az M8-as dunaújvárosi Duna-hídjának (az 51-es főúttal és a Dunavecse-Apostag elkerülő úttal) elkészülte 2006. november 30-ról várhatóan 2007 nyarára módosul (ezt még nem hagyták jóvá). Az utóbbi késés oka az árvíz, illetve a nem megfelelő vízállás.

Több más projekt is csúszik, ezek határidő-módosításáról még egyeztetnek a kivitelezőkkel. Így az M6-os Érd-M0-s közötti szakaszáról, ahol főként területátadási problémák okozzák a halasztást. A városi, beépített területen haladó beruházásnál a nagy értékű ingatlanok kisajátítása, valamint a közművek kiváltása a tervezettnél lényegesen hosszabb időt vett igénybe. Egyeztetnek az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszának szerződésmódosításáról is, a projekt átadásának határideje a jogszabály szerint ez év decembere, de ezt is területszerzési problémák hátráltatják, az M0-s északi hídjának jövő év végi átadását pedig az idei tavaszi árvíz késlelteti. Ezekről a szerződésekről is tartanak még a megbeszélések. Késést jelzett az M7-es Nagykanizsa-Becsehely közötti szakaszának építője is, így az sem készül el az idén decemberre. Ezekről a szerződésekről is tartanak még az egyeztetések.

Időben átadják viszont az M35-ös gyorsforgalmi út Görbeháza-Debrecen közötti szakaszát, a szerződés szerinti határidő ez év december 10-e.

Béni Gyöngyi elmondta, hogy a megrendelő és a kivitelező közötti szerződések tartalmazzák a módosítás lehetőségét. Az NA Zrt. indokként csak az érdekkörébe tartozó okokat (például területszerzés) fogadja el – ezt az árban is érvényesítik a felek –, a vis maiort (árvíz, időjárás) azonban nem, ilyenkor az áthúzódó munkáknál csak a KSH-indexet veszik figyelembe. A módosítást hosszas procedúra előzi meg, és csak a társaság igazgatóságának áldásával lehetséges.

Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.