Miután nincs benne a konvergenciaprogramban a metróberuházás, így várhatóan dönteni kell arról: a 4-es metró építését, vagy a Podmaniczky-programot finanszírozzák az Európai Unió kohéziós alapjából – hívta fel a figyelmet Tarlós István hétfőn újságírók előtt.
„Erre nagyon határozott választ szeretnénk kapni, mert az derül ki a konvergenciaprogramot olvasva, hogy abban a 4-es metró építése nincsen benne„ – fogalmazott a jelölt. Utalt arra, hogy az eddigi tervek szerint jórészt állami pénzen, illetve kölcsönből épült volna a metró, de erre utaló vállalások nem olvashatók ki a konvergenciaprogramból.
Tarlós István szerint elméletileg ugyan elképzelhető, hogy az állam „kiizzadja” a mintegy 300 milliárd forintot, ám, mint mondta, ezt nehéz elképzelni a jelenlegi költségvetési helyzetben. Tarlós úgy látja: a másik lehetőség az, hogy az uniós támogatás keretében a kohéziós alapból építenék meg a metrót. Álláspontja szerint így azonban a fővárosnak előre kellene kifizetnie a hatalmas összeget, miután az Európai Unió csak utófinanszírozást vállal.
Utalt arra, hogy az úgynevezett kohéziós alapból 2013-ig városi közlekedésfejlesztésre 410 milliárdot költhet összesen Magyarország. Ha ebből 300 milliárd forintba kerül a metró, és hozzávesszük hogy Debrecen, Szeged és Miskolc is elvisz 86 milliárd forintot, akkor Demszky Gábor sem gondolhatja komolyan, hogy a fennmaradó 24 milliárd forintból fogja megvalósítani a Podmaniczky-programot. Tarlós István a közpénzek elherdálásának mondta, hogy a metróberuházás során „összedöntik„ a többi közt a XI. kerületi Bocskai úti, a forgalomnak még át sem adott gyalogos aluljárót.
MTI
Amikor még nem ismertünk határokat a magyar télben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!