Érvényes volt a kizárt sztrádaépítők ajánlata

Súlyos jogsértés miatt tizenötmillió forintra büntette a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság. A tegnap nyilvánosságra hozott döntésből kiderül: a Vegyépszer– Betonút konzorcium ajánlata érvényes volt. A tenderre hatan jelentkeztek, ebből ötöt kizártak. A Vegyépszer–Betonút konzorcium elutasítása kétmilliárd forintnál nagyobb többletköltséget okoz az államnak.

Magyar Nemzet
2006. 10. 27. 6:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Közbeszerzési Döntőbizottság álláspontja szerint a Nemzeti Autópálya Zrt. az M7-es autópálya tenderezési eljárása során érvényes ajánlatot nyilvánított érvénytelenné. A Közbeszerzési Döntőbizottság súlyos jogsértést megállapító határozata szerint ugyanis a Vegyépszer–Betonút alkotta Zala–Somogy Konzorcium az M7-es Balatonszentgyörgy– Nagykanizsa közötti, 35,5 kilométer hosszú autópálya-szakaszának megépítésére beadott ajánlatában a műszaki javaslatok nem ütköztek az ajánlatkérési dokumentáció előírásaiba. A Zala–Somogy Konzorcium 2,471 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatot adott az autópálya megépítésére, mint az NA által nyertesnek nyilvánított és az utat építő Viadom–Porr-Terrag–Asdag alkotta PVT–M7 Konzorcium.

Az autópálya-társaság tenderét még három ajánlattevő támadta meg, ám ezeket a beadványokat értesüléseink szerint elutasította a KDb. A döntőbizottság határozata érdemben már nem befolyásolja az autópálya építését. A Balatonszentgyörgy–Nagykanizsa közötti sztráda megépítésére kiírt tender volt az első, amelyben a beruházó az építéssel együtt a kivitelezési tervek elkészítésére is ajánlatot kért a pályázóktól. Mint arról beszámoltunk, az NA bírálóbizottsága július 31-én első lépésben hat konzorciumból négynek érvénytelenítette az ajánlatát. Ezt követően Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter által elrendelt szakértői vizsgálat azt az eredményt hozta, hogy az ötödik pályázót, a Colas Autópálya-építő Közös Vállalkozást is kizárták a tenderből. Az NA szeptember 7-én hozott döntése után, amelyben a PVT–M7-et nyilvánították nyertesnek, a KDb-hez négy pályázó fordult: a Vegyépszeren és a Betonúton kívül a Granit–Doprastov, a Swietelsky–Bilfinger és a Starbag–Hídépítő alkotta konzorciumok. Mivel a KDb nem tiltotta meg a szerződés megkötését, a felek szeptember 14-én írták alá az autópálya-építésről a megállapodást. E szerint a PVT–M7 Konzorcium 43,8 milliárd forintért építi meg a sztrádát, amit 2008. május 31-ig kell átadnia. Az NA értesüléseink szerint nem indokolta meg részletesen a kizárás okát. A Zala-Somogy azért is olcsóbb ajánlatot tudott tenni, mert az M7-es másik két szakaszának építése miatt Nagykanizsa és Balatonkeresztúr közelében már korábban aszfaltkeverő üzemet létesítettek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.