Év elejére, tavaszra már lényegében minden rövid távú reformlépésről a tervek szerint kormányzati, parlamenti döntés születik, így lesz muníciója a médiahadjáratnak. A kormánynak van is mit magyaráznia – mondták kormányzati politikusok a Világgazdaságnak, az állampolgárok tájékoztatásával ugyanis jócskán adós a koalíció. Mint hozzátették: a Fidesz népszavazási kezdeményezése is apropót szolgáltat ahhoz, hogy a nagy rendszerek reformálásának végső célját is végre megértessék az emberekkel. A reklámozásra költendő pénz nagysága egyelőre nem ismert.
A MeH egyébként legutóbb az október 13-i közbeszerzési értesítőben írt ki kommunikációs kampányra pályázatot. A kancellária nyomdai és terjesztési feladatokra keres ajánlattevőt, a nyertes céggel 70 millió forintos keretszerződést köt majd. Az ajánlatokat november 29-ig kell beadni, december első felében írják alá a szerződést. Kormányzati politikusok a Világgazdaságnak erről azt mondták: az összeg csak arra lesz elég, hogy például az egészségügyi reform bizonyos elemeinek kommunikálását ebből támogassák.
A Kormányszóvivői Iroda tájékoztatása szerint a 70 millió forintos keretösszeget a MeH a korábbi eljárás forgalmi adataihoz igazította, hiszen a nagyjából másfél évre meghatározott 550 millió forintos keretösszegből 51 millió forintot használtak fel. A Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft.-vel 2005-ben kötöttek szerződést, többek között a panelprogramot, az APEH szja-változásait népszerűsítették, legutóbb pedig a kormányprogram-kiadványt készítették el.
(Forrás: Világgazdaság)

Orbán Viktor: Nemzeti mezben a legszebb nyerni! – videó