Ezt a tárca infrastruktúráért felelős szakállamtitkára mondta csütörtökön, Szegeden. Felsmann Balázs az érintettekkel folytatott megbeszélésen elmondta: a döntés az érintettek meghallgatása után születik meg, nincs „előre megírt forgatókönyv„; a vizsgálat csak a személyszállításra terjed ki.
Tájékoztatása szerint a MÁV Zrt. tavaly 156,4 millió utast szállított, a 24 Volán vállalat ennek háromszorosát. Magyarország több mint 3100 településéből 800 rendelkezik vasútállomással és csaknem 1100 település érhető el vasúttal. A települések kétharmada csak autóbusszal érhető el, vasúttal nem és 17 olyan helység van, ahová nem jár busz. Ez azért fontos, mert a döntés során vizsgálják az utasforgalmi adatokat, a helyettesíthetőséget a közút-vasút között, az áruszállítás lehetséges volumenét, a pályafejlesztéseket és a fejlesztési terveket egyaránt – ismertette.
A vonalakról a szolgáltatókkal közösen értekeznek, novemberben Győrben és Miskolcon is egyeztetnek; decemberre elkészül a döntést előkészítő anyag, majd az önkormányzati szövetségekkel, érdekképviseletekkel, környezetvédelmi szervezetekkel tárgyalnak és ezt követően kerül a gazdasági miniszterhez az anyag – fűzte hozzá a szakállamtitkár.
(MTI)

Menczer Tamás keményen nekiment a Momentum korábbi elnökének