Egy demokrata kormány nem teheti meg, hogy miután válságba sodorta az országot, és a múlt hibái miatt drasztikus megszorítássokkal sújtja az embereket, akkor saját maga reklámozására, kommunikálására és luxusberuházásra annyit költ el, mint amennyit vizitdíj és kórházi napidíj címén be akar szedni az emberektől – fogalmazott a szóvivő.
Mint mondta, a minisztériumok jövő évi költségvetésében 19,5 milliárd forint szerepel kommunikációra, reklámra, PR-ra és reprezentációra, és a kormány 600 millió forintot akar költeni a kormányzati negyed beruházásának előkészítésére.
Szijjártó szerint a Miniszterelnöki Hivatal 3 milliárd forintot, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2,6 milliárdot, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2 milliárdot, a Pénzügyminisztérium pedig 4 milliárd forintot akar kommunikációra és reklámra fordítani. Külön kiemelte, hogy a pénzügyi tárca költségvetésén belül 2,8 milliárdot költenének az APEH kommunikációjára.
Szijjártó Péter emlékeztetett arra, hogy a miniszterelnök korábban olcsóbb és hatékonyabb államigazgatást ígért, azt mondta, hogy az állam magán kezdi a takarékoskodást. Ez azonban csak a szavak szintjén van meg, vagyis egy újabb hazugsággal állunk szemben – jegyezte meg.
Hangsúlyozta: a jövő évi költségvetés olyan mértékben növeli az emberek terheit, hogy a családok jelentős részének megélhetési válságot okoz. Ha már ide jutottunk, akkor egy demokratikus kormánynak legalább olyan radikálisan kell fellépnie saját magával, mint az emberekkel szemben, és minimálisra kell csökkentenie a teljesen felesleges luxuskiadásokat – mondta Szijjártó Péter.
(mti)

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok