Akik még nem váltottak, de tervezik, azoknak péntek éjfélig lehet postára adniuk a jelenlegi szerződést felmondó levelet, majd december 31-ig kell aláírniuk a szerződést az új társasággal, illetve a jelenlegivel.
Az online közvetítőknek az utolsó napokban általában még lehet megbízást adni az új biztosítás intézésére, de a meglévő szerződést már az ügyfélnek kell felbontania. A felmondás azért rendkívül fontos, mert aki ezt nem teszi meg, annak mindenképpen a mostani biztosítójánál kell maradnia. Még akkor is, ha időközben már egy másik társasággal is szerződést kötött. Ez esetben a régi biztosítása díj nem fizetéssel szűnik meg. Ekkor viszont az autós csak a régi biztosítójával köthet új szerződést, ráadásul elveszti a bónuszát is.
De ezzel még nem ért véget a teendők sora. Januárban a régi biztosítótól kártörténeti igazolást kell kérni, mert a kiválasztott új társaság csak annak alapján tudja elismerni a már megszerzett kedvezményeket. Ha az új szerződés megkötésekor nincs az ügyfélnek kártörténeti igazolása, úgy automatikusan A0 besorolást kap. Ha kilencven napon belül bemutatja a szükséges kimutatást, akkor visszamenőlegesen a kárlistának megfelelő besorolást kap az új társaságtól. Ha viszont kilencven nap múlva sem küldi el az igazolást, akkor automatikusan a legrosszabb, M4 fokozatba kerül.
Nehéz megbecsülni, hogy a tavalyi 360 ezer után az idei kötelező szezonban hány autós lesz hűtlen a korábbi biztosítójához. Már csak azért is, mert az előző évek tapasztalatai szerint az ügyfelek közel fele az utolsó napokban mondja csak fel a kötelezőjét. Ezt támasztja alá az is, hogy a Netrisk.hu november elejétől összesen 45 ezer megbízást fogadott be, amelynek az egytizede hétfőn érkezett – mondta el Haraszti Zsolt, a Netrisk Kft. ügyvezető igazgatója. Úgy véli, hogy az esetek hetven-nyolcvan százalékában érdemes lehet az autósoknak átszerződniük. Az átlagos megtakarítás eléri a 27 ezer forintot. A szakember szerint az idei szezonnak nincsenek nagy vesztesei, se nyertesei a biztosítótársaságok közül. Ennek az az oka, hogy sokrétű lett a piac. Nincsen egy olyan biztosító, amely minden autósnak a legkedvezőbb ajánlatot tudja kínálni. Minden ügyfél más és más társaságnál tehet szert a legolcsóbb kötelezőre.
A Biztosítás.hu alkusz cégen keresztül átszerződők nyolcvan-kilencven százalékban új ügyfelei a cégnek. Rácz István ügyvezető tapasztalatai szerint a többi autós már az elmúlt években megtalálta azt a biztosítót, amely a legkedvezőbb feltételeket és díjat kínálja számukra. Az alkuszcéghez eddig negyvenezer megbízás érkezett.
Az idei hajrára az is rányomta a bélyegét, hogy két biztosítóegyesületet, a MÁV-ot és a TIR-t felfüggesztette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. A MÁV november 30-ig nem köthet új kötelező felelősségbiztosítást, de december elsejétől már fogadhatja az új ügyfeleket. Nem úgy, mint a TIR, amelynek a tevékenységét a felügyelet 2007. március 31-ig függesztette fel.
(vg.hu, vezess.hu)

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról