Tavasszal sem kezdik el a 4-es alagútjának fúrását?

Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok.

MNO
2006. 11. 22. 18:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatásuk szerint a napokban Vajda Pál ex főpolgármester-helyettes szervezésében egy megbeszélést zajlott a Városházán, ahol Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes jelölt tájékozódott a közlekedési ügyekről. A találkozón elhangzott, hogy eredetileg már szeptemberben indult volna az alagút fúrása, aminek dátuma fokozatosan az év végére tolódott. Az alagútfúrást végző hajtásláncot, ami a fúrópajzsot követi, jelenleg nem is tudnák indulási elhelyezni, mivel nem készült el az indítóakna Kelenföldön.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója megerősítette, hogy ezen a városházi megbeszélésen szó esett a 4-es metró alagútfúrása kezdési idejének csúszásáról.
A szakember szerint a késés ellenére a fúrást végző Banco konzorcium jelenleg még tartani tudja a 2008 őszi határidőt, az alagútfúrás befejezését.
Gulyás László közölte, hogy az indítóakna azért nem épülhetett meg az előírt időben, mert az adott területet nem tudták megvenni egy magántulajdonostól. A hivatalos értékbecslésnél ugyanis csaknem hússzor nagyobb összeget, több száz millió forintot kért a tulajdonos néhány száz négyzetméteres ingatlanért. Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig.
Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása. A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel.
Az igazgató szólt arról is, hogy jelenleg Budán a kelenföldi kivételével, már minden metróállomás építése megkezdődött.
(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.