Ezért a társaság igazgatósága a horvát céget javasolta a nemzetközi versenytárgyalás győztesének. A végső szót a szaktárca mondja ki, az eredményhirdetés várhatóan május közepén lesz.
A közbeszerzés tárgya alól kivett tender (erre a beruházásról szóló kormányközi megállapodás adott lehetőséget) árajánlataiban nagy volt a szórás. A nyertesnek javasolt kivitelező ajánlatában közel nyolcmillió euró szerepel, de volt ennél több mint 50 százalékkal drágább, azaz 12,5 millió eurós ár is.
Az egy kilométeres, 2x2 sávos sztrádaberuházásból a híd 216 méter hosszú. A kivitelezési határidő a szerződéskötéstől számított 14 hónap. A projekt jövő évi átadásával az M7-es 44 évvel az első, bal pályaszakaszának átadását követően a határig ér el, teljes hossza 245,3 kilométer lesz.
Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adria kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú közúti kapcsolatot.
Jelenleg azonban a Mura-hidat magában foglaló szakaszon kívül még kettő hiányzik a sztrádából. A Zamárdi–Balatonszárszó közötti részt a tervek szerint ez év augusztus első felében adják át. A kőröshegyi völgyhíd szerkezetének összeérését jelző hordógurítás május 9-én lesz, a szintén épülő Balatonkeresztúr–Nagykanizsa közötti szakaszt pedig a tervek szerint jövő májusban adják át.
(vg.hu)
Megdőlt Milák Kristóf nagy rekordja az olimpiai aranyérmes számában a vb-n
