Frankfurter Allgemeine Zeitung (faz.net)
A konzervatív német napilap vezércikkében Karl-Peter Schwarz A régi hálózatok uralma című cikkében elemzi azt a „kommunista rothadást, mely már megfertőzi az európai jogfelfogást”. A kommunizmus kelet- és délkelet-európai késői következményeinek végiggondolásakor egy Lenin által írt cikk jut az ember eszébe, melyben képes volt még a kényszergazdaság által a Szovjetunióban okozott éhínségért is a kapitalizmust okolni. Ha egy régi társadalom tönkremegy, írta 1918-ban, „nem lehet egyszerűen a koporsóba tenni és sírba süllyeszteni. Ez a holttest eközben szétesik, rothadni kezd és bennünket is megfertőz.” Egyelőre ne foglalkozzunk azzal, akkor ki, kit és miért mérgezett meg. Mai szemmel nézve, azon országok esetében, melyek húsz évvel ezelőtt még a kommunista diktatúra uralma alatt nyögtek, s most az EU-hoz és a NATO-hoz tartoznak, igazat kell adnunk Leninnek.
A kommunista kísérlet megkövetelte a magántulajdon felszámolását és a tulajdonosok likvidálását. Amikor a kísérlet megbukott és kikerülhetetlenné vált a visszatérés a piacgazdasághoz, nem létezett többé a polgári osztály. Lehetséges lett volna a meggyilkoltak és üldözöttek örököseinek jogaikba történő visszahelyezése, ez azonban ellentmondott a régi hálózatok érdekeinek, akik felszámolták a felesleges marxista sallangokat és privatizáció során a közvagyon jelentős részét magukhoz ragadták. Ez a gyakorlatban egyet jelentett egy újabb kisajátítással.
Die Presse (diepresse.com)
A konzervatív osztrák napilap Kapsch: Keleti ötletekkel a tőzsdére című cikkében foglalkozik a közlekedésautomatizálási cég magyarországi reményeivel. Egy magyarországi akcióval kíván a tőzsdére menni az osztrák Kapsch-csoport leányvállalata. Ha a magyar kormány kiírja a mikrohullámú útvámrendszerre vonatkozó tendert, akkor a TrafficCom nevű leányvállalat még ezen a nyáron szeretne megjelenni a bécsi tőzsdén. Az Erste Bankot és a Salomon Oppenheim Bankot már megbízták, hogy kísérjék az esetleges tőzsdei megjelenést. A tőzsdére menetelhez „kedvező piaci környezetet” a cég számára a már megnyertnek tűnő útvámtender kiírása jelentené, hiszen annak szövegéből már kiolvasható – a kérdéssel a budapesti parlament több bizottsága is foglalkozik –, melyik rendszert részesítik előnyben. Budapesten az hallható, hogy a Kapsch mikrohullámú megoldása lesz a befutó. Winkler-Virág András, az Állami Autópályakezelő szóvivője annyit közölt: a tendert jövő héten már megszövegezik és a formális kiírásra júliusban kerülhet sor. A kormány nem kívánja egyedül vállalni a kiépítés várható 90 milliárd forintos költségeit és ezért a lebonyolításba bekapcsolta a parlamentet is. A teljes összeg a győztes 26,4 milliárdos befektetéseiből, valamint az elszámolási rendszer első öt évre 70 milliárd forintra becsült költségeiből tevődne össze. Ezt követően egy szimbolikus összegért átvenné a rendszert az autópályakezelő, fogalmazott Winkler-Virág.
Magyar Péter lelepleződött - ezt gondolják az emberek a gyalázkodó diszkópolitikusról