A NKH stratégia- és módszertani igazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten elmondta: az új technológiai rend kiterjed a jármű gyári azonosító jeleinek ellenőrzésére, valamint mindezek adattartalmának és a járműnyilvántartás adatainak összevetésére. Az integrált vizsgálatra csak akkor kerül sor, ha a jármű és személyi adatok között ellentmondás van.
Az NKH becslése szerint a mintegy 3,3 milliós gépjárműpark 10-20 százalékát érintheti az integrált vizsgálat, amely 12-15 perccel hosszabbítja meg a vizsgálat 30 perces átlagos idejét. A vizsgáztató kapacitás a jövő hét végére érheti el a korábbi állapot 100 százalékát, az átlagos napi 6 ezer járművet, mivel az új szoftvert addigra tanulják meg kezelni a vizsgáztatók.
(MTI)
XIV. Leó pápa a fiataloknak üzent
