14 milliós bírság, mert nem igazolható a gyógyhatás

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának döntése értelmében a HRI Marketing Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-nek, valamint a HRI-vitalion Életmód és Egészségvédő Egyesületnek összesen 14 millió forint bírságot kell fizetnie. A két eljárás alá vont cég ugyanis reklámjaiban gyógyhatást tulajdonított több termékének, ám ezen állításait nem igazolta.

MNO
2007. 06. 26. 12:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH amiatt indított vizsgálatot, mert gyanította, hogy az eljárás alá vontak összesen 11 egészséggel kapcsolatba hozható terméket (élelmiszerek, gyógynövénytartalmú készítmények, kozmetikai termékek) a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítenek.

A versenyhatóság megállapította, hogy a termékek egy részéről (élelmiszerek, kozmetikumok) jogszabályi tilalom miatt nem is lehet kimondani, hogy gyógyhatásúak lennének. A termékek másik részénél nem volt kizárható, hogy valóban gyógyhatásuk van. Ezt az eljárás alá vontaknak kellett bizonyítaniuk, méghozzá úgy, hogy a GVH ne kényszerüljön tudományos állásfoglalás kiadására.

(portfolio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.