KSH: stagnál a munkanélküliség

Az idén március-májusban a foglalkoztatottak száma 3,920 millió, a munkanélkülieké 308 ezer fő volt, a munkanélküliségi ráta 7,3 százalékra csökkent a február-áprilisi 7,5 százalékról - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH)

MNO
2007. 06. 28. 8:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KSH közleménye szerint a március-májusi időszakban átlagosan a 15-64 éves népesség 61,7 százaléka, a munkavállalási korúaknak 64,8 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon. A vizsgált időszakban közel 7.800 fővel dolgoztak kevesebben, mint egy évvel korábban. A nemzetközi összehasonlításban használt 15-64 éves korcsoport foglalkoztatási rátája a megfigyelt időszakban 57,2 százalék volt. A foglalkoztatottak száma a 2007. február-áprilisi időszakban 3,902 millió, a munkanélkülieké 314 ezer volt. A munkanélküliségi ráta ebben a periódusban 7,5 százalékot tett ki.

Az idén március-májusban a munkanélküliek 17,2 százaléka a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15-24 éves korosztályból került ki. Az e korcsoportot jellemző munkanélküliségi ráta 16,8 százalék volt, ami 0,8 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel ezelőtti értéknél. A munkanélküliek 50,1 százaléka egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 18,4 hónap volt.

A KSH a közleményben utal az Eurostat által publikált, nemzetközi foglalkoztatási adatokra. Az úgynevezett regisztrációs munkanélküliségi adatok dinamikája alapján továbbvezetett harmonizált munkanélküliségi ráta a vizsgált időszak középső hónapjára, azaz áprilisra az EU 15 régi tagállamára 6,6 százalékos, mind a 27 országra pedig 7 százalékos mutatót jelez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.