Egyre többször fordul elő, hogy üzemen kívüli járművekből kiszerelt alkatrészekkel teszik lehetővé más buszok forgalomba állítását.
A BKV-n belüli átszervezések első negatív tapasztalatát Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének alelnöke ismertette. Sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a múlt héten emiatt öt autóbuszt nem tudtak forgalomba állítani, kimaradtak járatok. Szerinte ennek az év elején bevezetett központosított beszerzés az oka, ezért érkeznek késve az alkatrészek.
Regőczi Miklóstól, a BKV kommunikációs igazgatójától megtudtuk, különböző okokból járatkimaradások minden héten történnek, de sosem lépik át a paraméterkönyvben meghatározott egy százalékot. Elmondta, hogy a járművek mindig a KRESZ-nek megfelelő állapotban közlekednek.
Az érdekvédők sokkal nagyobb bajnak tartják, hogy feldarabolják az egységeket, ez pedig működési zavarokhoz vezet. Példaként a forgalomirányítók és a műszakiak különválasztásának képtelen ötletére hivatkoztak, ezeket ellenérdekelt félként akarják versenyeztetni a hatékonyság növelése érdekében.
Regőczi Miklós a döntést azzal indokolta, hogy tiszta, átlátható viszonyokat akarnak teremteni. A Volán társaságoknál már bevált a két terület elkülönítése, erre a lépésre készül a MÁV is. A kommunikációs igazgató szerint ezután meg tudják majd állapítani a felelősséget, hogy egy mulasztás esetén melyik sofőr vagy szerelő hibázott.
(magyarhirlap.hu)
A kormány kiemelten támogatja a fiatalok munkába állását
