Mégis megmarad a Veszprém–Győr-vasútvonal?

A győri Reflex Környezetvédő Egyesület úgy tudja, sikerre vezetett az általuk szervezett kampány és tiltakozási hullám a Győr, Veszprém között húzódó vasútvonal megmentéséért. A Bakonyt átszelő vasút rákerült a gazdasági tárca megszüntetendő vonalakról összeállított listájára.

MNO
2007. 06. 13. 16:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy Péter, a vasút projekten dolgozó Reflex-aktivista elmondta: birtokukba került két olyan dokumentum a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumból, amelyek alapján joggal feltételezhetik, a vonal megszüntetése lekerült a napirendről.

Az egyik dokumentumban a Győr–Bakonyszentlászló–Veszprém-szakaszon mindkét irányban a személyforgalom fenntartását is előirányozzák, agglomerációs, illetve turisztikai formában. A másik dokumentum egy excelltáblázat, amely a megszüntetendő vonalakat sorolja fel, összesen harminckettőt, és ezek között nem szerepel a Győr–Veszprém-vonal.

Nagy Péter közölte: a Reflex vasútszakértője, Bödecs Barna komplett tervet dolgozott ki a vonal megmentésére menetrenddel, gazdasági számításokkal a MÁV számára. Két irányba indult el a „mentőakció„, az egyik szerint szárnyvonalból gerincvonallá minősítenék át a vonalat (csak szárnyvonalakat számol fel a MÁV), a másik szerint műemlék vasúttá nyilvánítanák a vonalat.

Az ország legszebb vasúti pályájának érdekében, amely három viadukt és három alagúton (a leghosszabb több mint 300 méter) szeli át a vadregényes Bakonyt, széles társadalmi összefogás valósult meg.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.