Nagy Péter, a vasút projekten dolgozó Reflex-aktivista elmondta: birtokukba került két olyan dokumentum a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumból, amelyek alapján joggal feltételezhetik, a vonal megszüntetése lekerült a napirendről.
Az egyik dokumentumban a Győr–Bakonyszentlászló–Veszprém-szakaszon mindkét irányban a személyforgalom fenntartását is előirányozzák, agglomerációs, illetve turisztikai formában. A másik dokumentum egy excelltáblázat, amely a megszüntetendő vonalakat sorolja fel, összesen harminckettőt, és ezek között nem szerepel a Győr–Veszprém-vonal.
Nagy Péter közölte: a Reflex vasútszakértője, Bödecs Barna komplett tervet dolgozott ki a vonal megmentésére menetrenddel, gazdasági számításokkal a MÁV számára. Két irányba indult el a „mentőakció„, az egyik szerint szárnyvonalból gerincvonallá minősítenék át a vonalat (csak szárnyvonalakat számol fel a MÁV), a másik szerint műemlék vasúttá nyilvánítanák a vonalat.
Az ország legszebb vasúti pályájának érdekében, amely három viadukt és három alagúton (a leghosszabb több mint 300 méter) szeli át a vadregényes Bakonyt, széles társadalmi összefogás valósult meg.
(mti)
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
