A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) már hónapokkal ezelőtt felhívta a figyelmet: a magánvasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők egy része nem rendelkezik minden feltétellel a szabályszerű és biztonságos munkavégzéshez. Nincs garancia arra, hogy a magánvasutaknál alkalmazott mozdonyvezetőknek van-e az adott mozdonytípusra érvényes vizsgájuk, rendelkeznek-e az adott vonal ismeretével.
A MOSZ tudomása szerint volt olyan eset, hogy egy mozdonyvezető nem felelt meg a MÁV-nál bizonyos időszakonként rendszeres vizsgán, nem sokkal később viszont egy magán-vasúttársaság mozdonyát vezette. Növeli a veszélyeztetettséget, hogy a magánvasutak mozdonyvezetői 20-30 órát is dolgoznak egyhuzamban, ami egyébként is minden létező jogi normát megsért. Az utasok, munkavállalók, fuvaroztatók biztonsága érdekében a szakszervezet a tárgyalások haladéktalan megkezdésében és eredményes befejezésében bízik.
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
