Veszélyben a biztonság? Sztrájkbizottság a mozdonyvezetőknél

Sztrájkbizottságot alakított, és azonnali tárgyalásokat kezdeményez a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal a Mozdonyvezetők Szakszervezete. Az ok: a szervezet többször hiába figyelmezette Kóka Jánost a vasúti közlekedés biztonságát veszélyeztető szabálytalanságokra, a miniszter még csak válaszra sem méltatta az érdekvédőket, nemhogy intézkedéseket hozott volna.

Bákonyi Ádám
2007. 06. 13. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) már hónapokkal ezelőtt felhívta a figyelmet: a magánvasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők egy része nem rendelkezik minden feltétellel a szabályszerű és biztonságos munkavégzéshez. Nincs garancia arra, hogy a magánvasutaknál alkalmazott mozdonyvezetőknek van-e az adott mozdonytípusra érvényes vizsgájuk, rendelkeznek-e az adott vonal ismeretével.

A MOSZ tudomása szerint volt olyan eset, hogy egy mozdonyvezető nem felelt meg a MÁV-nál bizonyos időszakonként rendszeres vizsgán, nem sokkal később viszont egy magán-vasúttársaság mozdonyát vezette. Növeli a veszélyeztetettséget, hogy a magánvasutak mozdonyvezetői 20-30 órát is dolgoznak egyhuzamban, ami egyébként is minden létező jogi normát megsért. Az utasok, munkavállalók, fuvaroztatók biztonsága érdekében a szakszervezet a tárgyalások haladéktalan megkezdésében és eredményes befejezésében bízik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.