Utcai demonstrációt terveznek a fővárosi gépjárművezető-oktatók, hogy látványos akciójukkal hívják fel az illetékesek figyelmét a problémáikra, mivel megelégelték helyzetüket a fővárosban dolgozó oktatók, akik közül sokan, anyagi és erkölcsi megbecsülés híján elhagyják a pályát – írja a Népszabadság. Az elvándorláson és a képzés egyre alacsonyabb színvonalán nem is lehet csodálkozni, a még talpon maradt régi, vagy az éppen kezdő oktatókat ugyanis kizsákmányolják az autósiskolák, a közlekedési hatóság illetékesei a jogszabályok alkotásakor – is – semmibe veszik őket, szakmai besorolásuk rendezetlen, és a tanulók egy része lenézi őket – sorolta az évek alatt felgyűlt sérelmeket Dalmadi Attila, a Gépjárművezető-képző Szakoktatók Független Szakszervezetének (GSZFSZ) megbízottja a lapnak.
Az érdekképviseleti vezető az oktatók óradíját megalázónak tartja, szerinte az 1100–1500 forint nem fedezi az üzemanyag árát, a jármű amortizációját és az oktató megélhetését. Akik tisztességesen tanítanak, kora reggeltől késő estig ülnek az autóban, naponta 10–12 órát töltenek tanulóikkal a tanpályán vagy a forgalomban. A szakértő szerint egyáltalán nem csoda, hogy mindezek hatására, ha lassan is, de folyamatosan romlik a vezetésoktatás színvonala. Mindez elsősorban azért, mert az iskolák a nagy árversenyben főként a gyakorlati oktatók díján spórolnak, ahelyett hogy jó fizetésért megfelelő oktatókat alkalmaznának – szögezi le Dalmadi, aki kollégái nevében azt is sérelmesnek tartja, hogy a járművezetés-oktatás nem számít az államilag jegyzett szakmák közé, pedig többször, több fórumon is kérték már munkájuk ilyenfajta elismerését.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) csak az oktatás és az oktatók, vizsgabiztosok képzettségi színvonalát, a szakmai tartalmat felügyeli, az árak kialakításába nem szólhat bele – mondta Szörcsök Sándor képzési és vizsgáztatási főosztályvezető.
(Népszabadság)

Gulyás Gergely keményen helyretette Karácsony Gergelyt