Akcióra készülnek a gépjárművezető-oktatók

Utcai demonstrációt terveznek a fővárosi gépjárművezető-oktatók, hogy látványos akciójukkal hívják fel az illetékesek figyelmét a problémáikra. Az érdekképviselet szerint nem lehet csodálkozni az elvándorláson, a képzés egyre alacsonyabb színvonalán, mivel az autósiskolák kizsákmányolják az oktatókat.

MNO
2007. 07. 20. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Utcai demonstrációt terveznek a fővárosi gépjárművezető-oktatók, hogy látványos akciójukkal hívják fel az illetékesek figyelmét a problémáikra, mivel megelégelték helyzetüket a fővárosban dolgozó oktatók, akik közül sokan, anyagi és erkölcsi megbecsülés híján elhagyják a pályát – írja a Népszabadság. Az elvándorláson és a képzés egyre alacsonyabb színvonalán nem is lehet csodálkozni, a még talpon maradt régi, vagy az éppen kezdő oktatókat ugyanis kizsákmányolják az autósiskolák, a közlekedési hatóság illetékesei a jogszabályok alkotásakor – is – semmibe veszik őket, szakmai besorolásuk rendezetlen, és a tanulók egy része lenézi őket – sorolta az évek alatt felgyűlt sérelmeket Dalmadi Attila, a Gépjárművezető-képző Szakoktatók Független Szakszervezetének (GSZFSZ) megbízottja a lapnak.

Az érdekképviseleti vezető az oktatók óradíját megalázónak tartja, szerinte az 1100–1500 forint nem fedezi az üzemanyag árát, a jármű amortizációját és az oktató megélhetését. Akik tisztességesen tanítanak, kora reggeltől késő estig ülnek az autóban, naponta 10–12 órát töltenek tanulóikkal a tanpályán vagy a forgalomban. A szakértő szerint egyáltalán nem csoda, hogy mindezek hatására, ha lassan is, de folyamatosan romlik a vezetésoktatás színvonala. Mindez elsősorban azért, mert az iskolák a nagy árversenyben főként a gyakorlati oktatók díján spórolnak, ahelyett hogy jó fizetésért megfelelő oktatókat alkalmaznának – szögezi le Dalmadi, aki kollégái nevében azt is sérelmesnek tartja, hogy a járművezetés-oktatás nem számít az államilag jegyzett szakmák közé, pedig többször, több fórumon is kérték már munkájuk ilyenfajta elismerését.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) csak az oktatás és az oktatók, vizsgabiztosok képzettségi színvonalát, a szakmai tartalmat felügyeli, az árak kialakításába nem szólhat bele – mondta Szörcsök Sándor képzési és vizsgáztatási főosztályvezető.

(Népszabadság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.