A szerdán közölt összesítés szerint az ünnepi csokoládék legutóbb november-januárban mért kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 2,2 milliárd forintot, ami 9 százalékkal magasabb az előző szezonnál. Mennyiségben a bolti eladások 840 tonna körül alakultak, ami viszont 4 százalék csökkenés az előző évhez képest. Az üreges csokoládék november-januári forgalmának több mint 80 százalékát a Mikulás forma teszi ki.
A csomagok közül legkedveltebb az, amely az édesség mellett játékot is tartalmaz, ez az eladott mennyiségből 45 százalékkal részesedett a legutóbbi szezonban. Az adventi kalendárium a forgalom 44 százalékát, míg a speciális édességcsomagok a 11 százalékát tették ki. Az ünnepi édességek közt a tejcsokoládé a legelterjedtebb alapanyag, részaránya 53 százalék, míg a nugáté 42 százalék. A vegyes és az étcsokoládé részaránya egyaránt 2-3 százalék között mozog.
A Nielsen felmérése szerint a decemberi szezonális édességek fő beszerzési forrása egyre inkább a hipermarket: értékben és mennyiségben is 57 százalék jutott rá a legutóbbi szezonban. A hagyományos, 400 négyzetméternél kisebb üzletek 18 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot egyesítő 400-2.500 négyzetméteres üzletek 25 százalékkal részesedtek az eladásokból – áll a Nielsen összegzésében.
(MTI)
Hogyan írjunk ma újságot?
