A Lufthansa Italia önálló légitársaságként kezd 2009 elején, független lesz a Lufthansa már működő olasz leánycégétől, az Air Dolomititől is. A Lufthansa Italia és az Air Dolomiti a jövőben egymás mellett működnek, ezenkívül a Lufthansának helymegosztási egyezménye van a főként a belső piacon működő Air One-nal is.
A német anyavállalat hat Airbus A319-est csoportosít át a Lufthansa Italiához, amely működését a Milánó–Barcelona, Milánó–Párizs útvonalakon kezdi februártól. Később, márciustól olaszországi indulóállomással Brüsszelbe, Budapestre, Bukarestbe, Madridba, Londonba és Lisszabonba terveznek járatokat indítani.
Közben, a Lufthansa elnöke szerint, a vezető német légitársaság esetleges beszállása az újjáalakítandó Alitaliába sem került le teljesen a napirendről: az Alitaliát újjáalakító CAI olasz befektetőcsoporttal folytatott tárgyalásokon a Lufthansa már a korábbinál magasabb, akár 20 százalékig terjedő részesedésvásárlást is felajánlott az új légitársaságban. A CAI-nak döntenie kell, hogy az eddig előnyben részesített Air France–KLM-mel tárgyal tovább, vagy a Lufthansával. Az Air France–KLM-mel a részesedés árában kellene még megegyezni.
A Lufthansa ugyanakkor erős szövetségest talált a milánói polgármesterben, akinek az a véleménye, hogy a Lufthansa tudná biztosítani a teljes olasz repülőtérrendszer újjáalakítását. A német légitársaság több repülési csomópontra épülő rendszerében az olasz repülőterek nem kerülnének alárendelt helyzetbe, viszont ez történhet, ha az új Alitalia az Air France–KLM-et vonja be.
(MTI)
Eldőlt Gyökeres Viktor jövője, új csapattársa zseniálisan reagált + videó
