MÁV Cargo-felvásárlás – Hat nap múlva lezárják az ügyletet?

Az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) szállítmányozási ágazata, a Rail Cargo Austria AG (RCA) szerdán megerősítette, hogy el kell adnia a GYSEV Zrt.-ben lévő, 5,7 százalékos tulajdonrészét, mert ezt szabta feltételül az EU a MÁV Cargo felvásárlásához. A kedden közzétett uniós feltételek között szerepel, hogy az RCA „kötelezettséget vállal a GYSEV-hez fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára”. • Feltételekkel, de jóváhagyták a MÁV Cargo felvásárlását • Pénz áll a házhoz – utalja a MÁV Cargo árát az osztrák vasút • Kiszáll a GYSEV, tisztán osztrák kézben a MÁV Cargo

MNO
2008. 11. 26. 14:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az RCA szóvivője, Thomas Berger az ÖBB nevében is üdvözölte, hogy az Európai Bizottság ha kikötésekkel is, de zöld fényt adott a MÁV Cargo megvételére. Az ügyletet december 2-ig szeretnék lezárni. Az RCA külön közleményben jelentette be, hogy az adásvételi szerződés véglegesítéséről december 2-án 12.00 órakor sajtótájékoztatót tartanak Budapesten, a Kempinski szállodában. Az eladás lebonyolításának határideje még nem ismert.

Az RCA és a GYSEV konzorciuma 102,5 milliárd forintos ajánlatával nyerte a MÁV Cargo privatizációjára kiírt pályázatot. Az osztrák sajtó úgy tudja, hogy miután az Európai Bizottság versenyjogi hivatala aggályainak adott hangot az ügyletet illetően, a GYSEV már kivált a konzorciumból. A kedden közzétett uniós feltételek között szerepel, hogy az RCA „kötelezettséget vállal a GYSEV-hez fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára”.

A GYSEV-ben a magyar államnak 61 százaléka, az osztrák államnak 33,3 százaléka van. Az RCA leányvállalatára, a Speditions Holding GbmH-ra 5,7 százalék jut. Álláspontja indoklásaként a bizottság felhívta a figyelmet arra, hogy az RCA és a MÁV Cargo tevékenysége egyaránt vasúti teherszállítás és szállítmányozási szolgáltatás. A GYSEV működési területe „az Ausztriára és Magyarországra kiterjedő vasúti személyszállítás és teherfuvarozás, különös tekintettel a határokon átnyúló vasúti teherszállításra”. A bizottság megállapította, hogy a tervezett ügylet eredeti formájában „súlyos versenyjogi problémákat vetne fel”, mivel „eltűnne az RCA legközelebbi, potenciális versenytársa a magyar vasúti teherszállítási piacról, illetve a MÁV Cargóé az ausztriai piacról”. A kapcsolatok felszámolása révén ellenben – véli Brüsszel – a GYSEV megerősödhet független piaci szereplőként, versenyben az összefonódás révén létrejött új gazdasági egységgel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.