A Szabadság híd felújításának kapcsán december 20-ig olyan, technológiailag szükséges és fokozottan balesetveszélyes munkafolyamatok vannak hátra, mint a felsővezeték-építés, aszfaltozás, nagy magasságú daruzás. Ezek a munkálatok befejezéséig nem teszik lehetővé, hogy a hídon a gyalog lehessen közlekedni. A kerékpáros közlekedés már a híd felújításában kezdetekor korlátozták, amelyre közlekedési táblák figyelmeztetik a bicikliseket.
A híd próbaterhelése után, várhatóan december 20-tól a 47-es és 49-es villamosok – a hídon áthaladva – újból a régi vonalon (a Deák Ferenc térig) járnak majd.
A Szabadság híd átadásával a budai villamoshálózat ismét változni fog. 2009. április végéig a 61-es villamos meghosszabbított útvonalon Hűvösvölgy és a Móricz Zsigmond körtér között közlekedik, a 18-as villamos a Moszkva tér és a Savoya park között szállítja majd az utasokat. A budai főgyűjtő csatorna építése miatt a 41-es villamos a Moszkva tér és Kamaraerdő között jár, az 56-os villamos helyett a meghosszabbított 61-es közlekedik, a 19-es villamos helyett ideiglenesen 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszok közlekednek a Batthyány tér – Szent Gellért tér között. A 41A villamos megszűnik, a 47-49V és a 149-249V jelzésű villamospótló járatok megszűnnek, a korábbi útvonalán újraindul a 47-es villamos a Deák Ferenc tér – Budafok, Városház tér között és 49-es villamos a Deák Ferenc tér – Kelenföldi pályaudvar között – áll a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályának közleményében.
Hivatalos: hamarosan életbe lép a harmadfokú hőségriasztás
