Főként az ország déli részének exporttól függő iparágaiban estek a befektetések, és az itt dolgozók körében nagy méretű a létszámleépítés. Visszaesnek ugyanakkor várhatóan Kína külföldi repülőgép-beszerzései is. A kínai légügyi felügyelet (CAAC) arra szólította fel a kínai légitársaságokat, hogy halasszák el repülőgép-beszerzéseiket.
Ez érzékenyen érintheti a kínai piacra erőteljesen építő, Airbus-t gyártó európai EADS konszernt és amerikai konkurensét, a Boeinget is. A CAAC közölte, hogy 2010 előtt új repülőgépek forgalomba helyezéséhez nem fog hozzájárulni, viszont támogatni fogja az iparág konszolidálódását szolgáló átalakításokat, szövetségek létrehozását. A legnagyobb kínai légitársaságok, az Air China, a China Eastern és a China Southern veszteséggel zárták az év harmadik negyedévét.
(MTI)
Csak Orbán Viktor mondja ki az igazságot
