A tőkerendezés módja lehet a 3,6 milliárd forint alaptőke leszállítása, majd az alaptőke felemelése, a légitársaság alapszabályát ebben az esetben módosítani kell – közölte korábban a Malév. A légitársaság rendkívüli közgyűlése január 27-én függesztette fel a munkáját, néhány nappal azt követően, hogy magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozója után bejelentették: a Malév új közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank (VEB) lesz, a magyar légitársaságot pedig az orosz Aeroflottal partnerségben üzemeltetik.
A Malévet finanszírozó és a privatizációs szerződésben a tulajdonost pénzügyileg garantáló VEB részvétele a Malév válságkezelő intézkedéseiben attól függ majd – mondta Vlagyimir Dmitrijev, a VEB elnöke február 6-án újságíróknak –, „...hogy milyen mértékben kész Magyarország a szimmetrikus részvételre a Malév anyagi helyzetének javításában”. Arról, hogy ez miként valósul meg, nincs információ.
A tulajdonosváltás bejelentésekor Veres János pénzügyminiszter annyit mondott az MTI kérdésére válaszolva, hogy a konstrukciót úgy alakították ki – és ezt az orosz fél is tudomásul vette –, hogy a Malév magyar nemzeti légitársaság maradjon, és ne veszítse el európai uniós repülési jogait. A pénzügyminiszter akkor hozzáfűzte: a Malév új, tőkeerős tulajdonosának bevonásához szükséges lépéseket még a légi közlekedési vállalat január 27-i közgyűléséig megteszik.
A 2007 tavaszán lezárult privatizáció eredményeként a Malév több mint 99 százaléka került az AirBridge Zrt. tulajdonába. Ebben a társaságban kisebbségi tulajdonos Borisz Abramovics orosz üzletember, a Malév igazgatóságának elnöke, akit az igazgatóságban tagságot viselő ikertestvérével, Alexander Abramoviccsal együtt a január 16-án megtartott rendkívüli közgyűlésen hívtak vissza a tisztségéből. Az AirBridge többségi, 51 százalékos tulajdonosa a korábbi információk szerint két magyar magánszemély: Kiss Kálmán és Költő Magdolna.
(MTI)
Meggyilkoltak egy 82 éves férfit, a saját budapesti lakásában