Javult a német fogyasztói bizalom

A német fogyasztói bizalomnak jót tett a mostanában szerény ütemű infláció az országban: a GfK piackutató intézet kedden Nürnbergben közzétett fogyasztói hangulati indexének júliusi értéke 2,9 pont lett a június hónap 2,6 pontja után.

MNO
2009. 06. 23. 9:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Örvendetes, hogy két egymást követő hónapban nőtt az index – húzzák alá a sajtójelentések. Az elemzők nem számítottak javulásra júliusban. A német gazdaság helyzetének stabilizálódását dédelgető remények jót tettek a hangulatindexnek – értékelte a GfK a júliusi adatot, megjegyezve: kérdés, miként hat majd a mutatóra a munkanélküliség további növekedése a recesszió miatt.

A GfK által számolt több mutató azonban negatív előjelű, még ha javult is az értékük. A jövedelmek változásával kapcsolatos várakozás mutatója például mínusz 3,3 pont volt júliusban a piackutató számításai szerint, igaz, júniusban még mínusz 9,3 pont volt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.