Borbarát diszkontok?

A Die Presse interjút közölt Martin Schulzcal, a brüsszeli parlament szocialista frakciójának vezetőjével. A Die Welt arról tudósít, hogy a német csúcsborászok az élelmiszerdiszkontokban történő megjelenéssel próbálják ellensúlyozni a borexport összeomlását.

2009. 07. 05. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Die Presse (diepresse.com)

A konzervatív osztrák napilapban Regina Pöll „Barroso alkalmatlan jelölt” címmel készített interjút Martin Schulzcal, a brüsszeli parlament szocialista frakciójának német vezetőjével. Az SPD politikusa azért tartja alkalmatlan elnökjelöltnek Barrosót, mert az európai bizottság nem volt képes megerősödni az állam- és kormányfők hatalmával szemben. Ahelyett, hogy széles többséget épített volna, Barroso az Európai Néppárt jelöltjeként indult, s most megpróbál nyomást gyakorolni a liberálisokra és az euroszkeptikusok szavazataival szeretné megválasztatni magáti.

Die Welt (welt.de)

A konzervatív hamburgi lapban Carsten Dierig „Aldinak és társainak kell megmentenie német borászokat” című cikkében ismerteti a válság hatását a borászatra. A német borászok évekig sokat kerestek az exporton, de a gazdasági válság okán elmaradtak az idei a megrendelések. A forgalom visszaesése sok esetben felkészületlenül érte a borászokat, ezért az élelmiszer diszkontokban keresik a túlélés lehetőségét. „Mi is érezzük a pénzügyi válság következményeit” – ismerte el Monika Reule. A Német Borintézet (DWI) ügyvezetője csökkenő vásárlásokról és a borkonjunktúra érezhető lehűléséről számolt be. Éveken keresztül emelkedett a német borfogyasztás, 2008-ban minden német átlagosan 20,6 liter vörös és fehérbort, valamint négy liter pezsgőt és habzó bort fogyasztott. Az idén azonban először fog csökkenni a fogyasztás, különösen a gasztronómiai megrendelések estek vissza. A legerősebb csökkenésről azonban a kivitelre termelő pincészetek kénytelek beszámolni – áll a trieri ipari és kereskedelmi kamara borkultúra jelentésében. A borintézet adatai szerint az élelmiszer diszkontok a legfontosabb borkereskedelmi helyekké váltak. Statisztikák alapján számos diszkontban a választék a magasabb árak irányába mozdult el. Ugyan ezekben a boltokban továbbra is megtalálhatóak az olcsó kartondobozos borok, de folyamatosan nő a minőségi borok aránya. A GfK kutatásai szerint 2008-ban 1,4 százalékkal növekedett ezekben a boltokban a boreladás, a minőségi termékek iránti kereslet pedig 8 százalékkal nőtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.