Die Presse (diepresse.com)
A konzervatív osztrák napilapban Regina Pöll „Barroso alkalmatlan jelölt” címmel készített interjút Martin Schulzcal, a brüsszeli parlament szocialista frakciójának német vezetőjével. Az SPD politikusa azért tartja alkalmatlan elnökjelöltnek Barrosót, mert az európai bizottság nem volt képes megerősödni az állam- és kormányfők hatalmával szemben. Ahelyett, hogy széles többséget épített volna, Barroso az Európai Néppárt jelöltjeként indult, s most megpróbál nyomást gyakorolni a liberálisokra és az euroszkeptikusok szavazataival szeretné megválasztatni magáti.
Die Welt (welt.de)
A konzervatív hamburgi lapban Carsten Dierig „Aldinak és társainak kell megmentenie német borászokat” című cikkében ismerteti a válság hatását a borászatra. A német borászok évekig sokat kerestek az exporton, de a gazdasági válság okán elmaradtak az idei a megrendelések. A forgalom visszaesése sok esetben felkészületlenül érte a borászokat, ezért az élelmiszer diszkontokban keresik a túlélés lehetőségét. „Mi is érezzük a pénzügyi válság következményeit” – ismerte el Monika Reule. A Német Borintézet (DWI) ügyvezetője csökkenő vásárlásokról és a borkonjunktúra érezhető lehűléséről számolt be. Éveken keresztül emelkedett a német borfogyasztás, 2008-ban minden német átlagosan 20,6 liter vörös és fehérbort, valamint négy liter pezsgőt és habzó bort fogyasztott. Az idén azonban először fog csökkenni a fogyasztás, különösen a gasztronómiai megrendelések estek vissza. A legerősebb csökkenésről azonban a kivitelre termelő pincészetek kénytelek beszámolni – áll a trieri ipari és kereskedelmi kamara borkultúra jelentésében. A borintézet adatai szerint az élelmiszer diszkontok a legfontosabb borkereskedelmi helyekké váltak. Statisztikák alapján számos diszkontban a választék a magasabb árak irányába mozdult el. Ugyan ezekben a boltokban továbbra is megtalálhatóak az olcsó kartondobozos borok, de folyamatosan nő a minőségi borok aránya. A GfK kutatásai szerint 2008-ban 1,4 százalékkal növekedett ezekben a boltokban a boreladás, a minőségi termékek iránti kereslet pedig 8 százalékkal nőtt.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal