Nincs pénz, ötödével kevesebb jut életbiztosításokra

A biztosítók idei harmadik negyedéves díjbevétele 604 milliárd forintot tett ki, ez 12,45 százalékkal kevesebb az egy évvel ezelőttinél, különösen az életbiztosításokból származó díjbevétel csökkent drasztikusan – derül ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) honlapján kiadott összesítésből.

MNO
2009. 11. 10. 6:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 604 milliárd forintos idei három negyedéves díjbevételből 280 milliárd forint jut életbiztosításokra és 324 milliárd forint nem életbiztosításokra. Előbbinél 21,4 százalék, míg az utóbbinál 3 százalék a csökkenés. Az életbiztosítások ötödével történő visszaesése az egyszeri díjas életbiztosítások felére csökkenésével magyarázható. Míg egy évvel ezelőtt 147 milliárd forint volt az ebből származó díjbevétel, addig idén szeptember végén mindössze 74 milliárd forintot regisztrált a Mabisz. Ezek az életbiztosítások valójában befektetést takarnak, a válság nem kedvezett az ilyen megtakarításoknak.

A nem életbiztosításokon belül rendszerint azok közel egyharmadát adja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). Míg a teljes nem életbiztosítási díjbevétel 10 milliárd forinttal 324 milliárd forintra csökkent, addig a kgfb csak 5 milliárddal, 98 milliárd forintra esett vissza. A mérséklődés aránya a teljes díjbevételnél 3 százalék, míg a kgfb-nél közel 5 százalék. Az új autók csökkenő forgalma itt is megmutatkozik. Nyugat-Európában mindenütt az életbiztosítások hasítanak ki nagyobb szeletet a teljes biztosítási piacból, arányuk 60 százalék körül mozog. Míg az utóbbi években Magyarországon legalábbis megközelítette az életbiztosítás az 50 százalékos arányt, addig most 46 százalékon áll.

A biztosítók díjbevételi rangsorában egy helycsere történt egy év alatt az első három helyen. Továbbra is az Allianz az első, és a Generali-Providencia áll a második helyen. Tavaly még az ING volt a rangsorban a harmadik, idén az Aegon lépett erre a helyre. Az Allianz 20, a Generali-Providencia 15, míg az Aegon 10 százalékkal részesedik a piacból.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.