A magyar–osztrák vasúttársaság szeptemberben kezdett bele a mintegy 50 milliárd forint vasútfejlesztés kivitelezésébe, az első fázisban több mint 2 hónapos vágányzár alatt új pályát építettek mintegy 24 kilométeren Szombathely és Körmend között, valamint elindult az állomások átépítése.
Az Európai Unió 2009 nyarán hagyta jóvá a magyar–osztrák vasúttársaság fejlesztési programját. A projekt az első olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojekt, amelyhez az Európai Unió a 2007–2013 közötti időszakban támogatást nyújt. A fejlesztés során összesen 110 kilométernyi hosszúságú vasútpályát újít fel a GYSEV 2011-ig, aminek eredményeként a teljes vonalon a jelenlegi óránkénti 60-80 kilométerről 120 kilométer/órára emelkedik a sebesség.
Emellett villamosítják a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakaszt, valamint az óránkénti 120 kilométeres közlekedést lehetővé tevő, korszerű biztosítóberendezéssel látják el a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalat. A fejlesztés keretében 2010-re két városban – Sopronban és Szombathelyen – különszintű közúti-vasúti kereszteződést építenek, illetve négy új villamos motorvonatot is vásárol a GYSEV – közölte a vasúttársaság.
(MTI)
Óriási előrelépés történt a hazai drogrehabilitációban
