2010-et továbbra sem értik, de fizetni már lehet velük

Ismét lehet fizetni azzal a harmincmillió Németországban kiadott bankkártyával, amelyeket az év eleje óta nem vagy csak alig lehetett használni – közölte pénteken a német kiskereskedelmi szövetség (HDE).

MNO
2010. 01. 08. 13:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magát a hibát egyelőre nem sikerült elhárítani, viszont átállították a bankautomatákat és a fizetőterminálok működési módját úgy, hogy ne a mikrochipről, hanem a kártyák mágnesszalagjáról olvassák le az adatokat. A közlemény szerint ezt úgy érték el, hogy sikerült újrakonfigurálni a fizetőterminálokat a legtöbb elfogadóhelyen. A hét végi nagybevásárlások idején csupán elszigetelt esetekben fordulhat elő üzemzavar.

Az úgynevezett 2010-es hiba a Magyarországon kevéssé ismert, EC (Eurocheque) rendszerű betéti kártyákat és hitelkártyákat tette használhatatlanná, mert a kártyákba épített mikrochip nem tudja értelmezni a 2010-es évszámot. A bankautomatákat már a hét első felében, a közel 200 ezer terminált pedig péntekre állították át. A következő lépésben arra keresnek megoldást a szakemberek, hogy miként lehet a leginkább költségkímélő módon orvosolni a mikrochipek meghibásodását. A kártyacsere, darabonként 5 és 8 euró közötti összeggel számolva, nagyjából 240 millió eurós költséget okozna a bankoknak.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.