„Az idén arra számítunk, hogy ismét visszatérünk a hatmilliárd koronát meghaladó bevételhez” – nyilatkozta Slamecka a prágai közszolgálati televízióban. Az útdíjból származó bevételek csökkenését a miniszter a nemzetközi gazdasági válság rovására írja, minek következtében csökkent a termelés és a teherszállítás is. A tavalyi bevétel 601 millió koronával alacsonyabb, mint amennyit 2008-ban hozott az elektronikus útdíj.
Csehországban eredetileg a 12 tonnát meghaladó tehergépkocsik fizettek elektronikus útdíjat. Idén január elsejétől az elektronikus útdíj fizetését a 3,5 tonnát meghaladó teherkocsikra is kiterjesztették. A személygépkocsik továbbra is sztrádabélyeggel közlekedhetnek az autópályákon. Ezek azonban a korábbi évekhez képet 20 százalékkal megdrágultak. Az éves matrica a korábbi 1000 korona helyett 1200 koronába kerül. A drágítást a minisztérium elsősorban azzal indokolta, hogy az utóbbi években több új autópálya szakaszt adtak át a forgalomnak.
December óta például Prágából már megszakítás nélkül autópályán lehet eljutni az észak-morvaországi Ostravába. Az utóbbi három évben évente 50-60 kilométerrel nőtt a csehországi autópályák hossza. Az idén 72 kilométer megnyitását tervezték. A bővítéshez nagymértékben az uniós alapokból szerzett pénzforrások is hozzájárulnak. A csehországi autópályák hossza meghaladja az ezer kilométert. Csehország a jövőben azzal számol, hogy az elektronikus útdíjat a személygépkocsikra is kiterjesztené. Ehhez azonban egyelőre még nincsenek meg a műszaki feltételek – fejtette ki Slamecka.
(MTI)
Zaharova fakenewsnak nevezte a Bloomberg állításait















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!