A fejlődő országok hizlalták a gyorsétteremláncot

A vártnál nagyobb lett a McDonald’s nyeresége a tavalyi év utolsó negyedévében; a feltörekvő ázsiai, afrikai, közel-keleti országok étvágyának növekedése ellensúlyozta az amerikai és az európai piac gyenge teljesítményét.

MNO
2010. 01. 22. 17:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ első számú gyorsétteremlánca 1,22 milliárd dollár profitra tett szert, míg egy évvel korábban közel egymilliárdra. A rendkívüli tételeket nem számítva 1,03 dollár volt a részvényarányos nyereség, az elemzők 1,02 dollárt vártak. A bevétel 7 százalékkal 5,97 milliárd dollárra emelkedett az 5,94 milliárdról szóló elemzői várakozásokkal szemben. Összehasonlítható alapon 2,3 százalékkal nőtt a forgalom.

Miközben Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten 51 százalékkal bővült a forgalom a negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, Európában 20 százalékos, az Egyesült Államokban 5 százalékos volt a növekedés. Elemzők rámutattak: a gyorséttermek többnyire profitáltak a válságból, mert sokan keresik az olcsóbb étkezési lehetőségeket. Mindemellett a február 4-én jelentő nagy vetélytársat, a Burger Kinget az előzetes értesülések szerint valószínűleg hátrányosabban érintette a válság, mint a piac első számú szereplőjét.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.