Az ügyek közel fele a kereskedelemmel volt kapcsolatos, sok panasz érkezett az utazási, javító-karbantartó, közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatban is, a harmadik leginkább érintett terület pedig a pénzügyi szolgáltatásoké volt. A fogyasztóvédelmi törvény módosítása után, ez év elejétől a határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatások alternatív jogvita rendezője – a FIN-Net – magyar partnere a Budapesti Békéltető Testület – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az Európai Bizottság 2001-ben hozta létre a FIN-Net-et, azóta 22 ország csatlakozott hozzá, és ezekben az országokban összesen 51 tag-szervezethez lehet fordulni panasszal. A FIN-Net 2008-ban 1.405 ügyet zárt le. A kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói panaszok élén a cipő áll – mondta Horváth György a Budapesti Békéltető Testület elnökhelyettese.
Amíg korábban a KERMI, mint független laboratórium vizsgálta a hamar elhasználódott cipőket, addig ma a kereskedők által létrehozott vizsgálóállomások teszik ezt. Ezek viszont nem mondhatók függetlennek. A sorban a mobiltelefonokkal, a bútorokkal és használt járművekkel kapcsolatos panaszok következnek. Az egyéb szolgáltatások elleni panaszok az utazással, a légiutas-jogokkal, a javító-karbantartó- és a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatosak. Tavaly az 1.774 ügy felét szüntette meg a testület, mert vagy nem volt megalapozott, vagy pedig a panasztevő vonta vissza. A szolgáltatónak tett ajánlások száma 395 volt, ezeket a cégek önként elfogadhatják. Az egyezségek száma 248, a kötelezéseké – amikor a cég előre elfogadta a testület döntését – 17 volt.
(MTI)
Darts-vb: kiesett az önjelölt világbajnok, ellenfele kigúnyolta a bírót














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!