A politikus úgy vélekedett, az oktatásban gyakorlatilag nagyon nehézzé vált a nevelőmunka, ami elsősorban a sok átláthatatlan intézkedésnek, a pénzkivonásnak, a szakma tekintélye csökkenésének köszönhető, ennek eredménye az, hogy „a gyerekek leszokóban vannak a rendszeres tanulásról”, és háttérbe szorultak az olyan értékek, mint a szorgalom, a kötelesség.
Hoffmann Rózsa elmondta: a nevelés ellehetetlenítésének látványos jele, a jéghegy csúcsa az a sok agresszív cselekmény, amely az elmúlt években az oktatási intézményekben előfordult. Ezért a KDNP programjának kiemelt területe az iskolai nevelőmunka és a pedagógusok tekintélyének helyreállítása – tette hozzá, megjegyezve: minden törekvés, ígéret ellenére az iskolai teljesítmények, vagyis a gyerekek tudása romlik, és vélhetően nem azért, mert a mai gyerekek butábbak, hanem az oktatáspolitika utóbbi nyolc évben hozott döntései miatt.
Nem lehet a politikai közbeszéd témája a házi feladatok eltörlése és a gyengébben tanulók évismétlése sem. „Az oktatási rendszer szétmállott a tartalom tekintetében” – utalt ezzel arra, hogy neves magyar költők, például Petőfi Sándor versei nem föltétlenül a tananyag részei. A pedagógustársadalom megbecsüléséről szólva a KDNP szakpolitikusa azt mondta: ez az egész társadalom ügye, „rosszkedvű, elfásult, frusztrált” pedagógusok nem fognak jókedvű, vidám gyerekeket nevelni. A KDNP programjában, „tézisgyűjteményében” az oktatás tekintetében öt prioritást jelölt meg: a nevelés, a tehetségek fejlesztése, a leszakadás megakadályozása, a szakképzés és a pedagóguspolitika – hangoztatta Hoffmann Rózsa.
(MTI)
Friss hír érkezett az orosz kézilabdacsapatok nemzetközi visszatéréséről














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!