Az elektromos autókon csak az állam tud segíteni

Az elektromos autók gyenge pontja továbbra is az akkumulátor: az egység magas ára és a vele elérhető viszonylag kicsi hatótáv még hosszú ideig akadályozzák majd a technológia kereskedelmi alkalmazását.

MNO
2010. 01. 08. 19:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amennyiben nem kerül sor valamilyen technológiai áttörésre, az elektromos autók gyors elterjedését csak állami támogatással lehet majd csak elősegíteni – írja a Boston Consulting Group (BCG) pénteken Münchenben közzétett tanulmánya. Támogatások, adókedvezmények, illetve más állami beavatkozások híján a piac csak vontatott ütemben fejlődhet.

A tanulmány szerint az elkövetkező tíz évben még az akkumulátor még 8-10 ezer dollárral (5,6-7,0 ezer euró) járul majd hozzá az elektromos autók árához. „A magasabb vételár miatt a vevők gondosan mérlegelik majd, hogy egyáltalán megéri-e elektromos autót vásárolni belsőégésű motoros autó helyett” – mondta a BCG igazgatója Georg Sticher.

Komoly problémát támaszt az akkumulátorokkal elérhető hatótáv is: olyan akkumulátorok, amelyek a belsőégésű motorokhoz hasonlóan legalább 500 kilométernyi út megtételéhez elegendő energiát tárolnak, majd percek alatt feltölthetőek, még legalább tíz évig nem kerülnek majd kereskedelmi forgalomba.

A hibrid és az üzemanyagcellás villanymotoros hajtású járművek jövőjéről viszont rózsás képet fest a tanulmány. A két technológia piaci részesedése 2020-ra eléri a 26 százalékot az újonnan értékesített járművek között Kínában, Japánban, az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában. Ez mintegy 14 millió járműnek felel meg. A lítium-ion akkumulátorok világpiaca addig mintegy évi 25 milliárd dollárra megháromszorozódik.

Fontos szerepet játszanak az állami támogatások az elektromos autók elterjedésében. Amennyiben a Franciaországban, Németországban és az Egyesült Államokban jelenleg 7,500 dollárt is elérő támogatások fennmaradnak 2020-ig, egy elektromos autót akár egy-öt év alatt is amortizálni lehet majd.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.