Bizakodóbbak a kínai fogyasztók

A fogyasztói bizalom mutatója (CCI) 103,9-re nőtt Kínában tavaly, az utolsó negyedévben – derül ki az országos statisztikai hivatal elemző központjának jelentéséből.

MNO
2010. 01. 27. 6:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az emelkedés 3,1 százalékos volt az előző negyedévhez képest és lényegében az ország gazdasági kilátásaival, a foglalkoztatással és a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos optimista várakozást tükrözi – állapítja meg a dokumentum. A most kiadott jelentés szerint a kínai fogyasztók 79 százaléka derülátó az ország makrogazdasági helyzetét illetően, ez 36 százalékos növekedés a harmadik negyedévhez képest.

A felmérésből kiderül az is, hogy az emberek leginkább a jövedelmük és az egészségük miatt aggódnak. A megkérdezettek 68 százaléka számít áremelkedésre ebben az évben. A fogyasztást ösztönző intézkedések hatására a kínai kiskereskedelmi eladások értéke 2009-ben 16,9 százalékkal nőtt. 2009 utolsó hónapjában az élelmiszerárak, amelyek mintegy egyharmadát alkotják a fogyasztói árindexnek (CPI), 5,3 százalékkal emelkedtek, míg a háztartási kiadások másfél százalékkal nőttek.

A kínai gazdaság tavaly 8,7 százalékkal nőtt, meghaladva a kormány 8 százalékos célkitűzését. Elemzők szerint az idén közel 9,5 százalékkal bővülhet, ami elegendő lehet ahhoz, hogy Japánt maga mögé utasítva Kína a világ második legnagyobb gazdaságává lépjen elő.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.