Bővült a banki megtakarítások aránya Magyarországon

A magyar lakosság 17 százaléka gondolja azt, hogy a következő 12 hónapban képes lesz félretenni, míg a többi közép-kelet-európai országban csökkenni látszik a megtakarítási hajlandóság – közölte a GfK Hungária piackutató intézet csütörtökön.

MNO
2010. 01. 14. 12:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarok megtakarítási hajlandóságát Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója a bankok akcióival és a kedvező betéti kamatokkal magyarázta a közleményben. A 14 régiós országban végzett vizsgálat megállapítása szerint Magyarországon a 15 éven felüli lakosok 81 százaléka valamely bank ügyfele, Ausztriában és Szlovéniában ez az arány közel 100 százalék, Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban és Ukrajnában pedig a magyarhoz hasonló.

A növekvő banki termékek kínálatának ellenére még mindig a folyószámla a legnépszerűbb. Míg a régióban döntően a nehezebb időszakokra, napi szükségletekre, illetve a gyerekek támogatására tartalékolnak, addig Magyarországon egyre fontosabbá válik a nyugdíjas évekre szóló takarékoskodás. Az értékpapírok iránti bizalom 2009-ben jelentősen csökkent. A korábbi előrejelzések azt mutatták, hogy 2010 első felében nő az értékpapírok népszerűsége, de a válság évében megtorpant ez a tendencia.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.